Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Avel Om man har ett isabellfärgat sto och vill betäcka denna och vill helst ha ett föl som också är isabell. Vilken färg bör hingsten ha då...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: ameo
·
M
Avel Ja, är det ungefär som Wikipedia där alla kan lägga in information eller kollas det upp mer noga? Står säkert någonstans på sidan men...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Görel
·
Avel Jag ska köpa en nsv bruksvalack på 2år som just nu är ca 150cm (har ej mätts korrekt nån gång, jag har bara mätt med ett måttband) vid...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: milly
·
Avel När jag frågade under Hästvård fick jag tips om att fråga här istället :)
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·
Avel Har aldrig hört talas om det tidigare. Men hur vanligt är det? Och vad "gör" dem? Är det vanligt att de blir kvar vid en...
Svar
3
· Visningar
2 203
Senast: Martina_m
·
L
Avel Har ett föl med helt okänd fader. Köpte märren dräktig och hon fick ett litet föl. Som växer så det bara smäller om det. Mamma är ca...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: LillyH
·
Avel Har i många år funderat på vad det kan ha varit för hingst, hans avkommor var födda på 1970/80-talet och jag misstänker att han var...
Svar
3
· Visningar
1 350
Senast: Equilibrium
·
Avel Tycker så förskräkligt synd om mitt sto som fölat för 4 v sedan och är mycket öm i fötterna. Hon verkar inte klara av att gå utan skor...
2
Svar
22
· Visningar
2 568
·
Avel Mitt sto är kollat efter 90 dagar och är fortfarande dräktig, allt har hittills gått enligt skolboken (pepparpeppar, ta i trä och allt...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: aida
·
Avel Då jag som har lite erfarenhet av avel och som ska betäcka mitt sto nästa år så läser jag ju allt jag kommer över här på Buke om avel...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: -moa-
·
Avel Någon som vet nåt om hesslegårds Rubin? Funderar på att betäcka med honom nästa år:). I vilket/vilka förbund är han godkänd? Som jag...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Masse
·
Avel Mitt sto är nu på ca 84d, och har så fort hon ser en hingst el val, ställt upp sig jättefint för han, och brunstat som tusan:devil: Vad...
2
Svar
20
· Visningar
13 100
Senast: trip
·
M
Avel Har en fjording på 20 år, ganska tjock och otränad just nu, Har nu varit halt ett tag, men så fort hon blir frisk sätts hon i träning...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Masse
·
C
Avel Borde ju sova nu egentligen... Men fick ett infall och kikade på Underworld i den danska hingstlistan. Helt plötsligt är det...
Svar
12
· Visningar
2 555
Senast: Larka
·
A
Avel Är det lämpligt att betäcka ett ungsto på våren som 3-åring? Finns risk att det skulle påverka stoets tillväxt och slutliga mankhöjd...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: QuickStar
·
L
Avel Hej, jag har nog en ganska enkel fråga om jag inte hittar svar på. Men om man har ett kallblodigt travarsto, kan man då betäcka henne...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Lantlolla
·
Avel speciellt i början av dräktigheten? väntar spänt på att ja skall få kalla ut vet på ultraljud nu.... men mitt kom hem igår, mycket...
Svar
18
· Visningar
1 842
Senast: vinkelina
·
Avel Kurt Graaf skriver i sin bok om den svenska varmblodsavelns historia att Unikum 429 hade 24 startande avkommor men att ingen uppnådde...
Svar
16
· Visningar
1 579
·
Avel Hej! Ska stambokföra mitt sto iår när vi visa fölet. Lite frågor dock. 1. Ska jag skicka fölvisningsblanketten till arrangören...
Svar
17
· Visningar
2 104
Senast: Cheran
·
C
Avel Lämnade Espri ox någon godkänd hingst efter sig...denna hingst är morfar till min häst och lever ej idag men skulle vara roligt och se...
Svar
6
· Visningar
2 246
Senast: Martyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka