Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var hittar jag resultat från de olika visningsplatserna i Sverige? Hittar ingen gemensam resultatsamling på asvh´s sida. Men med tanke...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: pastejja
·
Avel Är det någon som vet något om hingsten Hampton e: His highness? Det är Elin Lundgren Sporthorses som tar in från honom. Skulle gärna...
Svar
12
· Visningar
1 813
Senast: papapaya
·
H
Avel Som rubriken lyder, någon som gjort detta eller känner till någon som gjort detta? När ungefär gjordes det och har hästen det gamla...
Svar
9
· Visningar
2 114
Senast: Horsemate
·
Y
Avel Skulle vilja be om att få ett snabbt svar på en fråga från er som vet. När det står swb på en häst i registret. Vad innebär det?
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Ylva86
·
Avel Som rubriken lyder. Vad är det för för-, nackdelar med att betäcka på fölbrunsten?? jag själv aldrig tagit föl direkt efter att de har...
Svar
7
· Visningar
1 516
Senast: CK
·
Avel Jag måste triangelmärka mitt 18-dagars dräktiga sto. Kan det vara något som äventyrar hennes dräktighet? Kan en vanlig länsveterinär...
Svar
11
· Visningar
2 134
Senast: SeagirlM
·
W
Avel Som rubriken lyder. Va betyder "1 straw". Vad räcker de till och hur funkar det?
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: theJohanna
·
Avel Går det få reda på oldenburghärstamningar från tidigt 1900-tal och sent 1800-tal någonstans? Jag luskar i stammen på en gammal...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: sussisus
·
I
  • Låst
Avel Jag är lite intresserad av att använda Mr Carrera xx till mitt halvblodssto. Jag tycker han ser trevlig ut på bilderna jag sett och han...
Svar
4
· Visningar
1 507
Senast: ishbel
·
Avel har ett sv halvblod efter Amiral U. Lucille, är det nån som vet nånting om dom? kanske nån bild på Amiral och Lucille? Om det är...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: miamiSwing
·
Avel Hej! Har precis köpt mej avelsmärrar som ja, ska användas i avel men gärna ridning också lite smått sådär. Så vart jag och tänka på...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Masse
·
A
Avel Hejsan! Jag är usel på att läsa blupsiffror. Vad har Don Romantic gett för slags avkommor? O vad har Guiness (stavning?) gett?
Svar
4
· Visningar
854
Senast: anni0001
·
C
Avel Har nu suttit och sökt runt på internet men utan resultat, skulle VERKLIGEN vilja hitta en bild på Pontus 497 - någon som vet någon...
Svar
5
· Visningar
1 699
Senast: Cherikan
·
A
Avel Hej! Jag undrar om det finns någon som fick ett friskt föl efter Sandakan i år. Han betäckt ca 57 ston år 2008. Mitt sto som blev...
Svar
18
· Visningar
2 017
Senast: goljahult
·
M
Avel Vilken welshhingst nästa år kan bli aktuellt för min lilla pålla?? Hon blir 3 nästa år och är fux med flax, ca 127cm just nu, växer...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Monna
·
Avel Vilka alternativ finns när det gäller dräktighetskoll? och när i dräktigheten kan man använda dom olika sätten?
Svar
1
· Visningar
946
Senast: theJohanna
·
B
Avel Hej! Har sökt info om polska hingsten Mediator men hittar ingen information.. Någon som vet något eller kan tipsa om någon hingst...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Billabong
·
Avel Jag har funderingar på att betäcka mitt Hannoveraner sto. Men jag är inte så insatt i den aveln, så min funderation är ifall hon har...
2
Svar
22
· Visningar
2 277
Senast: Boe
·
Avel Jag träffade på en charmig häst i förra veckan, numera valack e. Baloubet, som enligt uppgift ska ha gått bruksprovet men inte godkänts...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: HMQ
·
Avel Ni som föder upp hopphästar: Vad för stammar "säljer" nu (både i SE o int)? Missförstå mig rätt, självklart handlar det om individen...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 521
Senast: grey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023