Föl ute om nätterna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sickan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Föl ute om nätterna?

Mmm, jobbade ett år i skåne på hästgård och tyckte att det tog priset när ett ordentligt förankrat och välspikat trästaket helt sonika blåste omkull i en av höststormarna :eek: Ca 100 m bara låg platt på marken...

Tack för era svar. Man kan väl sammanfatta det som att finns det bete och tillgång till väderskydd så är fölen ute även om det regnar och blåser. Vi har tagit in vårt om nätterna eftersom han inte kan ligga torrt och såg faktiskt lite trött ut.

Våra går ute helt fortfarande.
Tillhör ju gruppen som är gynnad att ha stora, kuerade hagar, med skog,gläntor,öppna fält och rinnande bäckar igenom.

Har under alla år endast haft ett föl med förkylning o feber- trots att de till 95% går ute hela oktober ut.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 248
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 880
Senast: Anonymisten
·
Avel Hur tänker ni som har föl där det finns varg, får de sova inne ett tag tills de vuxit på sig lite eller går de ute dygnet runt direkt...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31