Hopphingst till litet sto!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jippjapp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 4 316
Sv: Hopphingst till litet sto!

Haha, ja, de ärver ju nått från mamman också!

Ja... Men det var stoets minsta avkomma, och den fick hon med största hingsten :crazy:. Har hört att Cardento ger väldigt ojämn storlek på sina avkommor, antingen smått eller stort. Däremot så gav det stoet (avkomman e Cardento) i sin tur en "normalstor" avkomma (165cm) tillsammans med en hingst på 165cm

jag föreslår come back II el coronet ask och camaro M :laugh:

Jag hade valt den tyske hingsten EL BUNDY ( Escudo I - Rebel Z).

¤ Lätt i typen.
¤ Trevligt temperament.
¤ Togs in sperma ifrån honom i år, av en tjej i Karlshamn.

Titta på honom på följande sida; www.LandgestuetCelle.de

Jag har provridit två avkommor efter honom som båda var ädla & högställda med ganska motor. Båda hoppade som bara den!

Tror El Bundy vann Bundeschampionatet (-08)?

Hva med Akhal teke hingsten, Saad?

http://www.palomino.dk/ Han er 162 høy og en meget edel type. Blir brukt i feltritt til daglig. Meget godt temperament og arbeidshode! Han står fortiden i Skåne i trening og for å konkurrere.:D

Vi finländare tar över Bukefalos! :p No, det är säkert bra för oss att hänga runt här, Finland är i stenåldern när det gäller ridsport och ridhästavel..:crazy:

Men, om du har transportmöjligheter (och möjligheten att kanske resa själv) så kunde du faktiskt tänka att köra ditt sto till Sverige, Danmark eller Tyskland. Anne är säkert mycket erfaren veterinär, men färsk är alltid färskt i de här saker. Mitt sto var tom gång efter gång med transportsperma och blev dräktig med tvillingar genast till första brunsten med en "live" hingst.

Det är bra att ha plan A, B, C,... när man försöker få en äldre dam dräktig.

Hej! Jag är nu inte så insatt i hoppvärlden men vill ändå så ett frö..Jag har en väninna som har ett 3-årigt sto efter cardento, hon är endast 153 i mkh..Hans avkommor växer sent har jag hört? Vidare har jag en annan väninna som har ett 153 cm Arabsto och hon har korsat med Godkänd Frieserhingst, i detta fall Melle, första avkomman är nu 2.5 år, sto, o ca 157 cm i mkh. Hon är urläcker.. Jag har köpt andra avkomman, stoföl på 6 mån..:)
Om du vill se dom, gå in på stallrenstorp.se
Annars lycka till!

Haha, ja det är sant. Vi ligger långt efter i aveln här... :)

Tack för alla fina tips!

Blev så sugen på att komma till sverige och tävla så jag tror att jag betäcker henne lite senare in på sommaren efter min tävlingsdebut i sverige! :bump:

Och jag har nästan valt hingsten Casir Ask. Han har färskt. Plus att han påminner ganska bra om mitt sto. :)

Hade helt glömt bort tråden.. :)

Nå hon blev betäckt. Med Don Shufro. Från hopphingst till dressyrhingst..
Tyvärr var hon tom första gången men ska semineras på nytt i helgen.
Någon annan som använt Shufro i år?

Lite KL

Betäckte mitt lilla sto (cirkus 153 cm) med Business nu i veckan!
Hoppas på att få en liten FT kuse om några månader. :)

Jaguar Mail tillhörde de vi valde mellan, som jag tycker är himla tjusig. Av olika skäl gick han dock bort.

Tyckte det var en intressant tråd, vi kommer förhoppningsvis att betäcka henne fler gånger och då är det kul att få upp ögonen för lite fler passande hingstar! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka