Val av New Foresthingst 2009

Sv: Val av New Foresthingst 2009

Jag ska ev betäcka mitt -06 sto e Sk.Miramis u Java RNF 2061 (e Fr Chopin u Burmas Etna)

högt på önskelistan står V Akrobat och Esse Golden Brown

tyvärr är hon inte så psykiskt mogen ännu :grin:, så vi får se om det blir någon betäckning.

/K

Ja, jag har köpt henne.....har tänkt betäcka till våren:)

Här händer det lite grejor...:laugh:
Jag har införskaffat mig två nya ungston e.Miclas Activ, den äldsta f.2006 planerar jag att betäcka till våren.
Hon har lite udda härstamning på mödernet då hon är ue.Bellamonte - Moon Star. Planerar att lägga en större, högställd och rörlig hingst på henne. Funderar i dagsläget på Skattegårds Porter eftersom han har just de egenskaperna, och han är e.Silverlea Buckskin, som jag tycker har fungerar mycket bra i kombination med Smedhults Cavat-blodet. Miclas Activ är efter Cavat och det är även Fredriksbergs Dizney.
Porter kommer dessutom ur samma stofamilj som ett av mina andra ston, så det känns som om jag redan nu kan ana vad jag kan få i en sådan kombination ;)
Hlsn Helena

Grattis till ett fint sto. Glömde att säga att det är Åstratorps stuteri som äger Esse Glorie Paintbox

Även jag funderar på Skattegårds Porter till min blivande 4-åring e. Willoway Goldigger u. Esse Zansett u.e Zansibar. Får jag bara in lite Buckskinblod i henne så innehåller hon alla 4 Essehingstarna. Buckskin är min absoluta favorit bland Nf hingstarna.

Jag är även lite sugen att köra över mitt 5-åriga sto (e. Goldigger u E. Bukett
u.e S.Buckskin) till Mister Malthe i Danmark. Jag är väldigt förtjust i Stutteri Hippios hingstar.

Grattis till de nya inköpen! Alltid kul med nya förmågor :)

Putt,putt :p
Några flera som ska betäcka New Forest ston (eller kanske väntar föl) i år ?

Jag ska ev betäcka mitt -06 sto e Sk.Miramis u Java RNF 2061 (e Fr Chopin u Burmas Etna)

högt på önskelistan står V Akrobat och Esse Golden Brown

tyvärr är hon inte så psykiskt mogen ännu :grin:, så vi får se om det blir någon betäckning.

/K

Går de betäcka med Esse Golden Brown nu!? :)

Jag har hållt ögona på honom sen han var två år. Jag skulle oxå vilja betäcka honom med mitt sto, men för väl se. Jag är även sugen på en ridponny hingst, Valdo ;)

Esse Golden Brown är godkänd NF-hingst, så han går det att betäcka med.
Tycker absolut att du ska använda en renrasig New Forest hingst till ditt NF-sto.

Hejsan.

Jag har ett diplomsto efter Sörbys Lotus - Fredrikbergs Chopin som är dräktig med Jazz KL. Det är 105 dagar till beräknad fölning =) snacka om nedräkning. Har stor beslutsångest inför årets betäckning.Funderade på Jolly Roger men han ska ev stå på semin i år så jag får vänta att bestämma mig. Men för er som inte sett Jazz så har han blivit en riktig goding! 9-9 på hoppning också. Kom gärna med hingstförslag till mitt sto!

Hej jag är inte så insatt i New forest rasen men jag köpte ett sto effter Rocket ue: Marachino (Stavfel). Romance II.
Jag har planer att betäcka henne i år. Jag vill ha en lite ädlare model med lång hals då hennes är väldigt kort och bred. Och lite bättre steg i traven. annars så har hon fin extriör och ok gångarter. Jag skulle även villa ställa ut henne för en bedöminig om hennes extriör och gångarter av en dommare.

Har ni nått förslag på hingst och var ja kan ställa ut henne?:bump:

Hingsten fyller 4 år i år och (som någon redan svarat) godkändes förra året på Grevagården. Jag föll direkt, och det är dessutom spännande med lite yngre hingstar. :)

Vad har du för sto?

Fö så har jag bara sett Valdo på bild, men gillar honom också: en riktig dressyrhingst.

/K

skulle även villja ha en hingst med bra tävlingmeriter inom någon gren!!!

Jazz KL ska göra sitt bruksprov i år, så jag räknar med att han kommer till Grevagården den 28-29 mars.

Du kan ställa ut henne på SNF regionala utställning brukar vara inom åk avstånd från södermanland. även www.shavf.se har en utställning i april

Vi har betäckt tre ston:
Melizza f 91 e Zansibar- Belmondo - Burma Wilton är dräktig med Salomon RNF 10-s,
Silvia f 95 e Salomon- Ashurst Orlando är betäckt med Skattegårds Porter,
Sanna f 86 e Flight - Peveril Peter Pan är också betäckt med Salomon. Så om allt går bra så kan det bli en riktig fölboom i år! Vi har inte bestämt något för den här säsongen, men tanken är att iaf Melizza ska betäckas igen.

Ha det bra i regn och rusk! Fortsättning följer..

På tal om Grevagården. Någon som kan skvallra lite om vilka hingstar som kommer?

Tycker absolut att du ska använda en renrasig New Forest hingst till ditt NF-sto.

Svarar mig själv, då jag tycker jag skrev lite dumt.
Jag vill ta bort ordet renrasig, men det går ju inte.
Nu är ju inte New Forest en väldig renavlad ras, och jag har själv GW i nästan alla mina NF ( kan ju inte dissa mina egna:crazy: ).

Så det blir ju upp till var och en vad man vill ha ut av avkomman, och om man är intresserad att visa på utställning, få en framtida tävlingsponny o.l.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
Tillbaka