Val av New Foresthingst 2009

Sv: Val av New Foresthingst 2009

Hejsan igen :)
Ditt sto har en gammal stam och inte så vanlig ,så du skulle kunna använda nästan alla hingstar i avel idag ;) jag tycker med du ska välja en ren NF :D
om du tittar på svenska new forest förenngens sidor finns all hingstar där.
Tyvärr verkar det bara som de uppdaterar de yngre hingstarnas prestaioner mm vilket på pappret kan se bättre ut än en gammal hingst:o
Så vill du va säker välj någon som har lämnat bra avkommor redan och som har det du söker jag lovar det finns :grin: alldeles för många bra hingstar att välja emellan .
Då jag själv har hingst får man väl inte rekommendera någon :devil:
har du ingen bild på damen ? :banana:

Håller med om attd et är tunt uppdaterat på NFhingstsidor...

Jo jag betäckte ju Rosita VI med M. O'connor så det blir min 2:a O'connor uppf. sex månader kvar till fölning...

Vi har betäckt tre ston:
Melizza f 91 e Zansibar- Belmondo - Burma Wilton är dräktig med Salomon RNF 10-s,
Silvia f 95 e Salomon- Ashurst Orlando är betäckt med Skattegårds Porter,
Sanna f 86 e Flight - Peveril Peter Pan är också betäckt med Salomon. Så om allt går bra så kan det bli en riktig fölboom i år! Vi har inte bestämt något för den här säsongen, men tanken är att iaf Melizza ska betäckas igen.

Ha det bra i regn och rusk! Fortsättning följer..

Måste bara få lägga in en liten kommentar även fast det inte har direkt anslutning till tråden :D
Vad kul o se att ni fortfarande tar föl på Sanna!
Ägde ett av Sannas första föl Simon e.Fr Esa i 17 år...
Tyvärr avlivades han akut i september 08 men det värmer o se att Sanna still going strong.. Har fortfarande kvar boxen/utestallet som hon fölade i.. Tror hon fick 3 föl när hon bodde här på gården.. Simon,Simona(?) och hette han Saderack? I vilket fall e de jättekul o se att hon fortfarande används i aveln!
MVH Victoria

Ja då ser det ut till att Esse Golden Brown skal till Danmark under betäckningssäsongen 2009.
Där får han nog säkert många ston ;)
Vad spännade!
Jag sitter och funderar lite vilka hingstar som kommer att visas fram vid avelsvärderingen på Grevagården 28-29/3. Tror jag startar en ny tråd i ämnet... :)

Hlsn Helena

Jaha,så har man kanske ändrat sig.. Blir ev

Sun Roy

Till min då blivande 3 åring (Julia Wilde)
Hon är e. Stackarps Pablo u. Rosita VI ue. Stardust

I stället för Jolly Roger...

KL

Ingen som tänker använda Jazz KL? Ger snygga och trevliga föl!

För långt bort plus att jag har mycket RGD blod i mina...

Även jag funderar på Skattegårds Porter till min blivande 4-åring e. Willoway Goldigger u. Esse Zansett u.e Zansibar. Får jag bara in lite Buckskinblod i henne så innehåller hon alla 4 Essehingstarna. Buckskin är min absoluta favorit bland Nf hingstarna.

4-åringen åker till Skattegårds Porter.
5-åring e. Willoway Goldigger - Silverlea Buckskin åker till Rolökke Fixe
15-åring e. Zansibar - Silverlea Buckskin åker också till Rolökke Fixe

Min Dajly är redan betäckt med Buck RNF 93 :angel:
Hoppas vi får en lika fin avkomma som förra året :love:

jag tycker Esse Golden Boy är ju en bra hingst om man vill ha en som har presterat en hel del på tävlingsbanorna.

Sista ändringen, Julia Wilde går till ESSE Golden Boy :)

Nu är det bestämt att Esse Goldie Paintbox skall betäckas med Dimmans Eros:)

Vad fin hon är Goldie! (Såg henne hos Rebecka)

Jag ska ev också betäcka mitt 3årssto e Sk Miramis- Fr Chopin med Eros om hon bara vill brunsta någon gång.

för min Liobella (Valentin Bell-Leedes boy) blir det Rodlease dancing gold igen, eftersom hongstfölet hon fick i år har allt - förutom att han är just hingst...

för min Liobella (Valentin Bell-Leedes boy) blir det Rodlease dancing gold igen, eftersom hongstfölet hon fick i år har allt - förutom att han är just hingst...

Då håller vi tummarna för ett sto nästa år. Din häst är sista avkomman till legendariska elitstoet Lioba - värdefullt blod!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
Tillbaka