Hingstar som lämnar smått

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare -Lilla My-
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstar som lämnar smått

Hur stort är ditt sto? Annars har jag hört att Richfield inte nerärver sin storlek utan det går på mamman. Han är ju inte så stor själv så om stoet inte är för stort så...

Vi har en 2åring på jobbet e richfield. Stoet själv är 158cm. 2åringen är lika stor som henne nu. tidigare föl e warsteiner är som 3åring 158cm. Så i vårat fall har han iaf lämnat större! Våran tränare har en 4åring e richfield som jag inte vet stoets storlek på men hästen är iaf minst 170cm.... så inte skulle jag våga ta richfield om jag ville ha smått!

Richfield lämnar inte sin storlek enligt Flyinge. När jag diskuterade detta med dem uppfattade jag det som att det är stoets arv som avgör där. Men visst jag har också sett älgar efter honom, men också mycket smått. Så, nä han är kanske ett alltför osäkert kort på den punkten.

Eftersom Elcatero ox 913 är nämnd i denna tråd tänkte jag passa på att visa en rolig bildserie på honom som är tagen den 2 juni i år. Han uppvisar stor variation i sin föreställning.

Varsågod att beskåda den skojfriske 24-åringen:
http://www.angloarab.se/pdf/elcatero_the_acrobat_2009.jpg

elcatero_the_acrobat_2009.jpg

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 459
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka