Contender!

Sv: Contender!

Gå in på asvh.se och kolla faktabladen på hingstar. Där fanns han 2006 och det var inte Eklunda.

Jag gjorde det förra året och fick fram en mejladress. Skickade en förfrågan men fick aldrig något svar. Han skulle vara lika aktuell i år för min del om det fanns någon importör!

Ja dom är fina, borde vara intressant för avel oxå, för det finns väl inte så många Montender ston i Sverige.

finns inga impotörer i sverige och för den delen används han till dom absolut bästa stona och dom finns knappast i sverige:bump:

Vet ni om man kan få Contender till sto som presterat på hög nivå även om man ej är med i Holsteinerförbundet eller vad var det man var tvungen att vara medlem i?

Skulle vilja ha honom till mitt sto ev men kanske är mkt krångel...

Hur ligger Contender till statisikt sett? Har många av hans avkommor presterat o hur mkt ungefär?

oj det var ju redan besvarat i denna tråd. Krångligt!!

Visste ej att Cornetto var bror, samma mamma...

Har Cornetto gett ngt bra egentligen?

en son har gått vidare, ska visas igen 08, lite omogen Excellent någonting heter han

finns inga impotörer i sverige och för den delen används han till dom absolut bästa stona och dom finns knappast i sverige:bump:

Tydligen har vi i alla fall tillräckligt bra ston:angel:

Enligt länken till tidigare till Kutschers hemsida, under nyheter så har han fått licens att ta in Montender:D

/Camilla

Haha!! Tusen tack för tipset!:bow::bow:
Jag ringde honom, och jag får till mitt sto iaf!!:love:

Vilken tur i så fall att jag bara av ren nyfikenhet, råkade hoppa in på länken till hans hemsida tidigare i tråden:D

Har egentligen noll koll på hopphingstarna, håller mig helst borta från dom där farliga hinderna:cool:

/Camilla

Vad jag förstår så ligger Cornetto rätt bra till i index. I Danmark låg hans index på följande 2004 hittade inget nyare-kanske någon vet
Exteriörindex-127 (101/343)
dressyrindex-115 (91/320)
hoppindex-168 (4/343)
Han är också far till hingsten Cornet Ask, jag tror att Eklunda tog in på honom förra året så honom kan du läsa om på deras hemsida.

Cornettos tyska index är inte fyskam det heller, jag tror att det låg på 137 i hoppning och 116 i dressyr 2005, hoppas att det stämmer det var så mycket siffror, så hoppas jag har fattat det hela rätt.
I sverige har han väll en del treåringar som visat framfötterna på treårs testerna.

Jag vet inte men det har ju sagta han skulle vara död men jag vet inte om det stämmer.

Vill också tillägga att cornetto har avkommor som tävlar i svår hoppning i Tyskland och Danmark.

Tyvärr - de är stenhårda på sina regler. Det kommer inte att gå.

Tar upp denna tråden igen då jag trånar efter denna hingst.... Vet någon om det finns något sätt att få tag i sperma efter Contender??????

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 459
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka