Balou du Rouet

Sv: Balou du Rouet

kl..

När jag läser denna tråd tänker jag genast på Balougraph, som har Balou du Roet som pappa å Pilot som morfar. Känns inte som om man skulle ge sig på den kombinationen om man inte visste vad man gav sig in på. Han verkar ju riktigt trevlig som individ faktiskt.

Klart att de inte kanske är nån hobbyhäst, men vill man föda upp nåt som verkligen kan bli bra, med en attraktiv stam, då är nog inte nån baloubet ättling fel :)

Och så har du ju bruksprovsvinnaren i år Baltimore e. Balou du Rouet - Landor S ;)

Han har i alla fall varit jättelätt att hantera under hela inridningen och sedan även som hingst. Och enligt avelsvärderingen så hoppar han ju så bra att han har kapacitet för de högsta klasserna...
På Baltimores hemsida kan man läsa att Balou dR har 14 godkända hingstar nu så helt igenom uselt kan han ju inte ge :angel:

Präcis ;)

En hingst som måste tilltala de flesta. Verkar passa på de flesta ston med då det verkar som om att han förädlar. Samt så är det ju lättkorsat då fransk stam inte finns i så många av dagens hopphästar ännu.

Han ger bra tävlingshästar men ger av mina erfarenheter ett mycket mildare temprament än vad hans far ger.

En liten fråga, vet du om han finns på färskt? Har honom i tankarna till mitt Cardento sto:)

Attans, det var det jag misstänkte, hade hoppats att de tog in färskt i år...

Men han var ju inte farligt dyr, 1500:- i bokning och 500euro per dos. om man har tur så att säga.;)

De tar in även färskt, jag har haft kontakt med hingsthållarna:) Det skulle inte vara några problem.

Då får du nog prata med dom en gång till,jag var i kontakt med PS för någon månad sen och dom skickar inte TAI till sverige,det gällde flere av deras hingstar (pga dålig kvalitet) så det var ett mycket ärligt svar från PS,heder åt sådana hingstägare :bow:

Jag har det skriftligt och enligt Blup så har fler seminerats med TAI.
Verkar lite fånigt att få det bekräftat ytterliger en gång, eftersom det var frågan från början...
Har dock inte fått tag på importören ännu.

Bruksprovvinnaren i hoppning i år Baltimore 1178 är efter Balou och vad jag har fått reda på så är han otroligt bra i huvudet, lugn och sansad. Gå in på asvh's hemsida där finns film på honom. :)

Spännande! Med tanke på vad dobbis sa, frågade du om kvaliteten?
Ska ta en funderare om han kan vara en kandidat till mitt sto...

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 929
Senast: Lea88
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 431
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 469
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 882
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka