Balou du Rouet

Sv: Balou du Rouet

jag har en åring efter Balou du Rouet - Contender, ett sto. Hon är en jättesnäll tjej (blir runt 170 cm som vuxen tror jag), men hon har lite humör emellanåt. Man måste vara konsekvent mot henne. Men hon är lättlärd, klok, snäll.. och söt såklart! :love:
Har inte löshoppat henne något, hon har dock själv skuttat över bommar, vattenpölar etc och gör det utan problem. Är lätt i sina rörelser, galoppen är vägvinnande och väldigt lätt. Hon är rätt så ädel, långa ben, bra hårrem (ej så tufsig som åringar kan vara).

ååååhhhh.. vilken kombination... vill köpa....:love:

hur gick det fick du TAI från Balou, min semin vet sa att han hade dålig fertilitet och pga det valde jag bort honom...

Han har superkvalité, jag tog upp detta svenska rykte med hingsthållaren och de blev inte glada. Han är en av deras med bäst kvalité.

har redan betalat för Lux Z och han är ju inte fy skam heller men jag ville testa något nytt... Var så inne på Balou sedan sa min seminvet att han hade väldigt dålig sperma...:cry:

i mina ögon är det en perfekt kombination, hon har stora möjligheter att lyckas inom hoppsporten! :love: vet dock ej om jag kan tänka mig att betäcka samma sto igen med Balou, risken finns ju att det ej blir lika bra!!!!

och håller med maria-mp: Lux Z är ju inte fy skam heller :love:

ja bara att hålla tummar och tår, lite jobbigt nu vill veta hur det går men vill inte ringa då jag redan har ringt så många gånger.... till seminstationen alltså

kl

på mitt förra jobb har de i år använt Balou på 2 ston. Får väl se vad det blir :D

Sto nr 1 är Looping-Ladalco och sto 2 är Tornesch-Elmshorn.

ingen aning faktiskt, men det är något jag ska forska i när jag kommer dit och ska rida :D Det första stoet skickades iväg redan i maj/början av juni, det andra tror jag i juli. Jag vet inte alls om de är dräktiga eller ej ännu.

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 929
Senast: Lea88
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 431
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 469
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 882
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka