Wetano, avkommor - sammanfogad tråd

Sv: Wetano....

Kissing Spine är enligt egna uppgifter ung (15-16) och det är helt förståligt att hon vill skriva om hennes hästs far. Kanske början på ett långt avels intresse ? Passa dig Kissing Spine man kan bli helt insnöad på härstamningar och hingstar...Jag tycker att det är kul att du är intresserad.
Ringde Flyinge för ett par år sedan och frågade om Wetano (sökte hingst med "mindre energi") och de sa att man ska helst använda mindre och ädla ston till honom samt att han inte är den mest energiska hingsten de har.

Senast ändrad:

Hehe, jag känner mig utpekad ;) Orsaken till att det blev lite massiv propaganda var för att jag satte mig och tittade på lite olika forum. Kom in på Wetano diskussioner och tyckte att det var kul att läsa vad andra tyckte om honom ^^. Och då måste man ju såklart svara också!

Får väl be lite om ursäkt och fortsätta inrikta mig på andra saker :) Sen tycker jag ju såklart jättemycket om honom...

Nej, det beror ju såklart på vad man vill ha för häst! Om man vill ha en småvild liten pålle eller en lite coolare häst :P

Ja mitt sto är energisk (och det är ju positivt) och därför behövdes just inte den egenskapen hos hingsten.
Vad har din Wetano-avkomma för möderne ?

Nja jag känner ju inte de som har hingstarna men jag rekomenderar dem gärna så det kanske inte är smygreklam utan rent av reklam :p

Vår avkomma är undan Kadens som är efter Happy Day (hopphingst(?)). Unikum tror jag finns med också... usch, vad dåligt sånt här ska man ju kunna! Hon är iaf ett svenskt halvblod, 25% fullblod.

Happy Day tävlade svår dressyr!

Unikum gav flera framstående fälttävlanshästar!

Så bra då har din häst både dressyrfar och dressyrmorfar för Happy Day 650 (svart, 167 cm) hade många segrar och placeringar i int svår dressyr (tävlades under flera år i Tyskland). :) Han användes i avel både i Tyskland, på Irland och i Sverige. Happy Days bror Honeyman (också exporterad till Tyskland) segrade i Grand Prix dressyr.

Senast ändrad:

okej så kul att veta :) Kom inte ihåg om han var dressyr eller hopp så... Känns som att vi har en bra blandning på henne med dressyrpappa och morfar och dessutom så var väl weltmeyer bra i hoppning också?

Hade en Wetano avkomma som jag tyvärr sålde och itne vet vart hon tog vägen nu.

Men som 1-åring var hon stor, hon hade supe fint psyke och underbara gångarter. Hon var brun...jätte fin min lilla Wild Weazel...

Har en liten dame født 2000. Den ble målt til 165 sist høst, men de fleste som ser den tror målingen er feil og gjetter henne nær 170. Fuks av farge med noen få hvite hår. Bernstein - Herkules på morsiden. Forholdsvis sent utviklet, og er laaaangt i fra ferdig.

Svært bra i hodet... Skritten har først begynt å komme nå - og er faktisk ganske så bra (mor har ingen spes. god skritt). Traven er ok, taktmessig og romslig uten å være noen "wow". Galoppen er super :love:

urkella skrev:
undrar bara vad för färg de flesta av hanns avkommor får för färg, hur höga dom e å hur dom e i skallen..... :D

Jag har en 4 årig fx, bls 4 vt kotor.
Han är 166 cm.
Cool kille men lite valpig ännu...
//Tina

urkella skrev:
undrar bara vad för färg de flesta av hanns avkommor får för färg, hur höga dom e å hur dom e i skallen..... :D

Har inte så mkt info om hur avkomman e men en bild på vår första hästs nuvarande åring (på bilden 4 dagar) e Wetano :)
Brun, SAMMA bruna som stoet *muttrar* själv fick vi aldrig nån som va en kopia av henne :( men NU gick de bra att kläcka ur en när vi inte äger henne längre ;)

180.jpg

Senast ändrad:
wetano avkomma?

Hej!

Är det någon som har en avkomma efter Wetano?
Trevlig? Samarbetsvillig? mm

Sv: wetano avkomma?

vi hade en och red in som var wetano-d day-testarossa mamman är en riktig galning men hennes avkomma var som en dröm den var jätte lätt på alla vis. vi har även haft en annan efter wetano som också var helt kanon. men det ska nog vara lite nerviga ston till mamma annars kan det nog bli lite för segt. om man vill ha en tävlingshäst

Har erfarenhet i från två Wetano avkommor ett sto och en val. Valacken hade jag på inridning och det var en jättetrevlig häst. Läraktig men med lagom nerv. Gick bra på treårstesten, klass I i både hopp och dressyr. Stoet stod uppstallad hos oss ca 1 år och hon va trevlig att ha och göra med. Väldigt mkt bus och fart i henne. Det dessa hästar hade gemensamt va en lite tråkig galopp, markbunden utan någon vidare bärighet.

Står en valack efter Wetano i stallet. Tycker han är lite "träig". Inte mycket utstrålning eller gångarter men en snäll häst!

Jag har precis köpt en Wetano-avkomma. UNDERBAR häst! :love:

Hoppas bara att hon fortsätter att vara lika trevlig så att hon inte blr "träig" utan gångarter och utstrålning ;)

Tyvärr kan jag inte säga så mycket om henne gällande samarbetsvillig o dyl. eftersom jag inte har fått hem henne än.
Har bara provridit två gånger.

Så nu går jag som på nålar här hemma och väntar på att ombyggnaden av stallet ska bli klart så att jag kan ta hem min kärlek. Vi blev nämligen tvungna att bygga om lite eftersom hon är sååå stooor!! :D Men det är det värt!

Har ett fyraårigt sto. morfar, Happy Day. Helt underbar liten dam, men jättefina gångarter. Sammarbetsvillig, glad, snäll, lite unghästsbufflig men det kommer väl. Väldigt stadig och arbetar i bra balans! Hoppar superfint!

Känner en valack, dryga tre, nyligen inriden. Kan bli lite skarp stundtals, lite konstig, kan försvinna upp i sin egen lilla värld, men har egentligen stenkoll på läget, skitenkel att rida in. Accepterar och litar på folk. Men lite "ångvält". Jag vet att det inte låter som om det går ihop, men sån är han, lite personlighetsklyving *skratt*

Jag har en uuunderbar 3-åring efter Wetano :love: Han är helt underbar i psyket. Snäll, gosig, nyfiken och lätt att handha :banana: Kan bara rekomendera alla att köpa eller ta föl efter Wetano! Min älskling heter Tangiano by the way :D och det är han som jag har som visningsbild / -M-

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 289
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 275
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka