Vad för stam "säljer sig själv"?

Sv: Vad för stam "säljer sig själv"?

jag funderar annars på att ta Vivaldi K ( indoctro-Nimmerdor). Urläcker! Såg honom i Falsterbo. Han skulle nog förstärka mitt stos kvaliteer.

Han är inte godkänd i Sverige, ännu...Men kanske blir 2010?

Intressant läsning här helt klart! Vad som är värt att fundera på är hur man som uppfödare eller intresserad ryttare gör när det inte finns hingstar verksamma i landet med det blod man vill ha. Eller som Indoctro som bara finns på fryst och är svindyr. Tex nämndes Casall som i senaste Zuchters Forum utropas som en av Europas mest lovande avelshingstar. Han har svensk ryttare men vi kan inte betäcka med honom här!

Vi har dessutom inte tillgång till någon Stakkato-hingst i dess rätta bemärkelse. Stalypso funkar inte alltid på skicken, och Saint Amour finns bara på fryst och kostar väldigt mycket.

Flera av oss betäcker utomlands för att få tillgång till de här blodslinjerna, men ska det behöva vara så?

För min del känns det bra att läsa den här tråden, förhoppningsvis kanske jag kan sälja några hästar i framtiden. Stona har bla Irco Mena, Contender och Indoctro i andra-led!

Det jag kan tycka nu är att Sverige svämmas över av Contender-blod. Lite sent i mina ögon, han fick sin första fölårgång 1989, och det är 20 år sedan. Vi bör vara lite snabbare att hänga med på vad som händer i Europa...

Tror inte största problemet med Indoctro är priset utan just sperma kvaliten. E ingen bra kvalite på den frysta och inte någon kanon kvalite på transport sperman heller.

Har i år försökt med ett sto som alltid tagit sej på första försöket och har föl vid sidan. Trots att vi hade tur och fick färsk sperma två brunster så har hon inte tagit sej. Vet att några lyckats få dräktig på färsk men även fler som jag som inte fått dräktigt.

Hade gladeligen betalt det han kostar om hon blivit dräktig. Ska göra ytterligare ett försök nästa år men då får hon åka ner till honom så hon finns på plats. Tror d e största chansen.

Liknande trådar

Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 544
Senast: Narcissa
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka