Enäggs tvillingar?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Behati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 321
Sv: Enäggs tvillingar?!

tar min sist knapp och uppdaterar!

Jag valde att spruta bort och inseminerade henna igen.

Allt gick bra, alldeles FÖR bra:mad: Tvillingar igen!!!!!

Dock i två fosterblåsor (:bow:)

En av dessa knäpptes och vid 33 dygn fanns det fortfarande en kvar.
Ska till kliniken i morgon och kolla henne för 45e dygnet och jag hoppas verkligen att det finns något där!

Vad är igentligen oddsen för att man får 200% dräktighet på fryst... vet inte om jag ska skratta eller gråta

Av vilken anledning tar sig inte stoet om man sprutar bort efter 35 dygn? Nyfiken eftersom jag själv har ett sto som ofta släpper två ägg och varit dräktig med tvillingar åtminstone tre gånger...

jag har ingen aning..... fick denna infon av veterinär från H-borg, men sedan när jag pratade med stations vet hade hon aldrig hört detta förut....

Det handlar väl om hur många ägg stoet släpper i samma brunst ?

Då spelar nog inte sättet man betäcker/seminerar så stor roll.

Vårt gamla sto, har haft tvillingar ca 50% av alla hennes betäckningar.
Kompisens minst två år i rad nu - det är helt klart vissa ston som är mer "riskzon" än andra för just detta.

Grattis till ny dräktighet:)

jag har ingen aning..... fick denna infon av veterinär från H-borg, men sedan när jag pratade med stations vet hade hon aldrig hört detta förut....

Risken är stor att stoets kropp ställt in sig på "dräktighet" runt 35-40 dygn.
Dvs det kan vara problem att få henne i brusnt igen.

Men det är absolut inte omöjligt.

absolut är det så, alltså et har med hur många ägg hon slägger, Efter lite snack med vet så kom vi fram till att stoet förmodligen till ett annat år inte ska bli "igångsprutad" utan istället att man väntar på en naturlig brunst. Anledningen till att hon sprutades var för att hon faktiskt itne började brunsta trots möte med hingst och många brunstiga ston omkring henne. Enligt vet är det ganska vanligt att detta händer med ston som är i tävlingskondition.

Det "roliga" i det hela är att jag var mer beredd på att det itne skulle bli något alls med tanke på % vid fryst, men sen att få 200%:o:p

Iallafall är jag glad att det fanns en kvar sist och håller alla tummar jag kan hitta för att det ska finns något där nu också......

Risken är stor att stoets kropp ställt in sig på "dräktighet" runt 35-40 dygn.
Dvs det kan vara problem att få henne i brusnt igen.

Men det är absolut inte omöjligt.

ok tack! det var en bättre förklaring! det blev lite snurr i skallen på mig de sa att de inte kunde ta sig om man väntade tills efter 35

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 174
Senast: julgrisen
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 164
Senast: tomte
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈