Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej Jag har ett tvåårigt arabsto med galoppstam som jag funderar på att betäcka nästa år. Jag har ingen som helst erfarenhet av avel...
2
Svar
24
· Visningar
4 160
Senast: carinaso
·
Avel Vilka arabhingstar finns det som används via semin? Hur funkar det att använda dessa hingstar, är det enbart vissa seminstationer som...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: limona
·
A
Avel Undrar om någon vet hur man söker tysk stamtavla. Jag har ett sto som heter Alina DE 100588003, Deutsches Reitponny. Efter Andy...
Svar
8
· Visningar
2 293
Senast: amanda94
·
Avel Kan ni berätta lite om dom här hingstarna? Literat - Latino - Roberto och vad skulle ni tycka om stammen i avelssyfte?
Svar
15
· Visningar
1 587
Senast: Cheran
·
F
Avel Någon här som har någon erfrenhet av de där tetserna man tar själv hemma som ett blodprov? nån som har provat när hästen ska föla...
2
Svar
20
· Visningar
4 458
Senast: anonymt
·
D
Avel Är inte insatt i avel, men vad tycker ni om denna stammen. Jag skriver inte hela stamtavlan, men några namn här och där.. Är det...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: Donne
·
Avel Jag vet varken ut el. in. Hade bestämt mig för Don Romantic till mitt Sack sto, men nu har jag börjat vela... Kanske är bäst att passa...
Svar
13
· Visningar
2 101
Senast: poff
·
M
Avel Kanske redan finns en sådan här tråd? Länka gärna isf. Jag pratade med en bekant som föder upp hästar i skåne. Hon säger att ex...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Masse
·
P
Avel Jag undrar om någon har eller vet hur man får tag på en bild på fullblodshingsten Talinum.:confused: han är nämligen pappa till min...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: pralin89
·
Avel Är det ett "mission impossible" att få reda på härstamningen på alla dessa ponnyer som det står "okänd härstamning" på? Någon som...
Svar
14
· Visningar
6 248
Senast: Ramona
·
Avel Hur länge växer en Welsh Cob. 148 som 2,5 år, kan man räkna med att den blir bortåt 155?
Svar
2
· Visningar
1 273
Senast: HannaZ
·
Avel Är det någon som vet något om shettishingsten Maxmer RS 347? Det vore kul att få se en bild av honom och höra hur han är i lynnet...
Svar
13
· Visningar
2 135
Senast: ameo
·
Avel Rubinstern (efter Rubinstein 1) Rosenkavalier Sonnenstrahl Jag hittar inte mycket på blup och är dålig på att hitta info om...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: KickiH
·
Avel Hej! det brukar vara en utställning i Vetlanda varje höst, någon som vet om det kommer vara i år med? Hittar ingen info om det...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: roge
·
Avel Min Hanassie avkomma är vid 7 månader 134.5 cm.:smirk: Mamma är 147cm o pappa 143cm. ue 137cm o uee 118cm. Det sägs ju att de ska vara...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
19 034
Senast: M-Meduza
·
Avel jag ska ev betäcka mitt sto nästa år och är då ute efter en hingst med endel egenskaper men jag är rätt oinsatt i avel tyvärr.. så jag...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: ch791022
·
Avel Ni som har koll på ras och höjder m.m. Vi har en connemaravalack som i nuläget är 4 år och 147 cm ! Han var som 2-åring ca 140 så han...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: roge
·
I
Avel Hej! Jag har kollat på en welsh ponny hingst som ser jätte fin ut! Tanken är om jag köper han att jag vill ställa ut han. Men...
Svar
1
· Visningar
1 039
Avel Kan man registrera föl idag utan namn? Blev så förvånad när jag kollade på en hingsts avkommor och en av dom födda i år är reggad som...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Cyllene
·
N
Avel Godkänd ännu? ;)
2 3 4
Svar
68
· Visningar