dräktighetstest

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fjordinghanna
  • Startdatum Startdatum
Sv: dräktighetstest

Jag skulle nog faktiskt heller inte våga chansa. Jag har ju ett sto (som jag skrivit om i en annan tråd) som blev dräktig med tvillingar. Det är hennes första dräktighet och exakt vad som hände vet jag inte men hon fick tydligen panik på seminstationen vid ultraljud och slog över i seminspiltan och skadade sig ganska ordentligt. Hon var i risigt skick och livrädd för både vet och trånga utrymmen när hon kom tillbaka. Av den anledningen tar jag nu blodprov för att se om hon fortfarande är dräktig vid 110 dagar.

Förmodligen kommer jag inte våga mig på att använda henne till avel i fortsättningen av just den anledningen att jag inte vet om det kommer funka att ultraljuda henne. Jag tycker det är en självklarhet att man kollar ev tvillingdräktighet så att man kan åtgärda det i tid.

För min del är det här jättesynd för jag letade väldigt länge efter ett sto med just dom egenskaperna som hon har. Men jag känner att riskerna för att det går åt skogen vid tvillingfödsel är för stora helt enkelt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka