• Avel
  • Trådstartare Trådstartare neferra
  • Startdatum Startdatum
Sv: Optic VT

Sen ska man nog faktiskt se honom i verkligheten innan man bestämmer sig för huruvida man tycker han är bra eller inte. Ett foto säjer inte så mkt....

Jag skrev vad jag tyckte i inlägg 13 och 22, våra kommentarer ( ett gäng på läktaren) när han kom in i år på bruks var att han ser ut som en äldre valack. Jag såg honom både första och andra hoppningen på bruks samt även på auktionen. Enligt mig kommer han antagligen bli en väldigt fin sporthäst, men han har i mina ögon ingen utstrålning som hingstämne. Som sagt tur att alla inte tycker likadant.

Har sett honom på mycket nära håll ( även kölapat på honom) och anser fortfarande inte att han har så mycket hingstkaraktär...
Dock en fin modell och hoppar ju jättetrevligt!
Detta i samband med hans stam borde väl göra honom högintressan inom avel?

*KL
Vart kan man se de hingstar som blivit godkända och poäng mm...? Även de som inte blev godkända skulle vara intressant att läsa bedömningarna på :)

Ja, den var något extra det kunde man redan se på auktionen.

Sedan är det bara att gratta Maria och jag tror att det kommer komma fler hingsmaterial från henne i framtiden då jag vet att det finns fler fina hästar från henne och Stuteri VT.

Var själv jätte sugen på en avkomma e-Corlensky från henne.

Den kommer säkert bli jätte fin, tyvärr blev det inte min :smirk:

Om vi tänker på samma avkomma så har jag också dreglat över honom när jag var där och red i ridhuset! Så jäkla fin! Vet inte om man ska skriva namn men det står ju stam och allt på hemsidan så lite officiellt måste det ju vara?

Knapp!!

Kul att läsa igenom denna tråden så här i efterhand. Sj tyckte jag att Optic såg fin ut förra året men inte alls lika fin nu på bruks. Men för de som har betäckt med honom hoppas man ju att han kommer tillbaka och har utvcklats positivt.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 413
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Rosett
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
975
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka