• Avel
  • Trådstartare Trådstartare neferra
  • Startdatum Startdatum
Sv: Optic VT

Jag kan förstå hypen kring Corlensky G, eftersom han var den enda som representerade det blodet (utom importsemin då kanske). MEN, jag tror att hypen kom sig främst av hans spektakulära hoppning på bruks... Vilken jag iofs också tyckte var häftig, men kanske inte tillräcklig att bygga ett hingstval på :smirk:.

Han var en kandidat för mig det första året, men eftersom han fick så mycket ston gick han bort av den anledningen. Treåringar ska absolut begränsas i sitt betäckande!

Det är ju det som är spännande, att framtiden får utvisa resultatet hurvida dom nya, unga hingstarna lämnar bra avkommor.
Det var ju många som sa samma sak om Fetcher N i fjol.

Jag sa inte så om Fetcher förra året, men som du skriver så får framtiden utvisa och se huruvida Optic förärver sig bra. För mig har han bara noll utstrålning. Hoppar bra gör han absolut.

Jag fattde inte all uppståndelse kring Corlensky G när han vart godkänd.
Uppståndelsen tycker faktiskt jag inte alls var konstig! - En hopphingst som var så komplett av poängen att döma. Som treåring hade han: Extriör 9 8 7 8 9 (41p), Hopp 9-9, Gång 8 8 9, Allmäntintryck 9. Han hade ju tom. bättre poäng gångartsmässigt än vad många dressyrhingstar har.

Tror nog att om någon ny hopphingst skulle nå upp till hans poäng så lär det bli en liknande anstormning av ston. (Men iår lär det nog inte bli så.)

Vad menar du med det?
Han är aldrig visad och är ju bara tre...
Inte heller godkänd i något annat land.
Någon som såg när han hoppade idag?

jag menar att det rörsig om samma faktorer som ledde till att Corlensky blev godkänd-07 trots att han var halt och omöjlig att rida,men ändå fick 9 på ridbarhet.

Jag fattar inte vad ni menar med hype... Jag tycker inte han har varit diskuterad öht? Ja, utom i höstas när han såldes då. Men inte nu inför bruks.

Jag spanade in hans halvbror innan den gick bruksprov för jag gillar verkligen mödernet. När Ronaldinho H sen godkändes tyckte jag ändå inte att han föll mig i smaken så jag har inte använt honom.

Nu kommer här en individ med samma möderne och ett, enligt mina ögon, betydligt mer tilltalande fäderne, så då tycker jag det är utmärkt!

Sen håller jag med om att han ser valpig ut (men det tycker jag storebror också gjorde som fyra (?)-åring). Hoppar gör han dock tillräckligt bra!

Vore spännande om han blev godkänd, han är en stark kandidat till ett av mina ston. Å andra sidan gillar jag även Carême, så det blir svårt om båda går igenom ;).

De är båda fina hingstar men helt olika och omöjliga att jämföra.

Hm, men ska inte Careful - om det är han du menar - stå på Flyinge i år? Han är borttagen från Tullstorps hingstprogram 2008 i allafall....

Jag fattar inte vad ni menar med hype... Jag tycker inte han har varit diskuterad öht? Ja, utom i höstas när han såldes då. Men inte nu inför bruks.

Jag spanade in hans halvbror innan den gick bruksprov för jag gillar verkligen mödernet. När Ronaldinho H sen godkändes tyckte jag ändå inte att han föll mig i smaken så jag har inte använt honom.

Nu kommer här en individ med samma möderne och ett, enligt mina ögon, betydligt mer tilltalande fäderne, så då tycker jag det är utmärkt!

Sen håller jag med om att han ser valpig ut (men det tycker jag storebror också gjorde som fyra (?)-åring). Hoppar gör han dock tillräckligt bra!

Vore spännande om han blev godkänd, han är en stark kandidat till ett av mina ston. Å andra sidan gillar jag även Carême, så det blir svårt om båda går igenom ;).

Båda verkar ha blivit godkända!!!

Ingen aning. Kommer nog mer info så småningom. Brukar väl vara exteriöra fel eller? Men jag tycker hans omdömen varit genomgående goda... skumt.

pastejja; Det står på equipe.nu

Senast ändrad:

tkr kanske att det är lite ok på en 3-åring som fortf. växer o iaf måste visas nästa år när dom visar andra höga kvalitéer.
men då ska dom vista stora kvalitéer i övrigt!

"Dispens ges för hans eftersatta exteriör."

Hm, då ska han allt vara j-t billig för att komma ifråga :angel:.

Tror säkert att han ska stå kvar på Flyinge. Careful har ju varit där under vintern och Iowa står där...Fast ingen av dem står med i Flyinges program för våren.. Men annars hade nog inte Flyinge visat honom på Bruksprovet..

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 413
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Rosett
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
975
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka