Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=208142
Svar
1
· Visningar
895
Senast: pastejja
·
G
Avel Någon som sett denne danske hingst? Mycket svårt att hitta en bra extriörbeskrivning på honom. Han bör vara intressant för svenska...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 389
Senast: rebeckasff
·
Avel Jag fick hem brev från uppfödaren till min hästs avkomma. Han är född 2005 och nu ska hon fixa pass på honom. Vilket betyder att han...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Miaa
·
  • Låst
Avel Jag provar igen och hoppas att tråden inte tas bort, för jag skulle verkligen behöva få svar på förljande: 1. Vad använder du din...
Svar
2
· Visningar
1 466
Avel Har ett halvblodssto född 2004 som är E: Ferrari och UE: Capriol. Har letat som en galning efter dessa 2 hingstar på nätet. Hittar...
Svar
18
· Visningar
1 789
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett sto, som kan få korsförlamning om hon ex har vilat någon dag, när hon sedan ska ridas lite lugn dagen efter en vila (pga att...
Svar
16
· Visningar
2 705
Senast: cirkus
·
Avel Sitter här på kvällskvisten och funderar lite. Är inte så insatt i halvblodsavelsn, utan har mest pysslat med russ innan. Köpte för...
Svar
17
· Visningar
1 893
Senast: Jerseyite
·
I
Avel Hur många föl kan en häst få? Det beror ju helt på hästen, men mamma undrade och jag hade ingen aning... :D
Svar
5
· Visningar
3 827
Senast: ch791022
·
Avel Ska föl och fosterförsäkra i år och undrar vad man ska tänka på när man väljer bolag,är det stor skillnad på de olika bolagen?
2
Svar
35
· Visningar
4 889
Avel Har ridit en mycket trevlig häst efter Cortez-Atlantic. Cortez har man ju hyfsad koll på, men vad är Atlantic för en hingst? Stoet är...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Görel
·
Avel Tanken är att jag ska göra embryotransfer på ett av mina sto till våren och nu vill jag ha lite hingsttips. Stoet är 8 år...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: qiva
·
L
Avel Vad vet ni om denne hingst o var finns han tillgänglig?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 047
·
Avel Vad vet ni om hingstarna Ovidius (Aldatus) och Capilenz (Capitol I)? Sökt på internet men tycker inte jag hittar så mycket eller så...
Svar
1
· Visningar
1 255
·
Avel Jag har försökt att hitta information och stam på den ungerska halvblodshingsten Ismeretlen, men misslyckats. Någon som känner till...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Pazuzu
·
Avel Det kan bli aktuellt... :cry: Mamma-häst är på Hbg sedan igår natt pga tarmomvridning efter ett kolikanfall och det ser inte bra ut...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: lundsbo
·
Avel Råkade få tag i min hingstkatalog från 2001 och där fanns en lista på döda/exporterade hingstar som forttfarande hade frusen semin kvar...
2
Svar
30
· Visningar
4 672
Senast: Masse
·
Avel Nu behöver jag hjälp buke. Mitt sto är dräktigt, 24:e dygnet, och ultraljudades idag. Konstaterades dräktig, ett litet levande...
Svar
7
· Visningar
2 166
Senast: Snerpan
·
Avel Jag har bestämt att betäcka mitt sto så småningom och funderar på det här med hingst. Mitt sto är 158 och jag söker en trevlig hingst...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: Görel
·
Avel Har ett sto e. Arystoteles, u. Pilawa och vore tacksam för all information jag kan få om dessa. Har sökt själv men inte hittat annat än...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Melynda
·
Avel Har en kompis med ett sto efter Bugatti Hilltop(helsvenskt på mammas sida tror hon är e Ceylon men jag är ej helt säker) som gärna...
Svar
7
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka