Heartbeat e: Heartbreaker-Ramiro

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
Sv: Heartbeat e: Heartbreaker-Ramiro

Vad det gäller bilden på Heartbeat, (inget ont om hingsten) så visar den väl ganska tydligt den "danska lådan". Har sett en likadan bild på Carson Ask från 2004 (Eklundas hemsida).
Någon som vet om lådan fortfarande var i bruk vid de senaste danska hingstproven?
Liz

Japp, den danska lådan används fortfarande...

Man får helt enkelt försöka tänka sig hur det skulle se ut utan den!

Rosevelt%20dvh870.jpg

roosevelt_first.jpg

Rosevelt med och utan låda... Vem kan missa den liksom! ;)

Vad menas med den "danska lådan"? Vad är det för skillnad på bilderna, förutom att han är inne på den ena och ute på den andra (och på detta kort så ser man honom bättre).

Vet inte vad som menas med lådan men kolla hur han står (nergrävd i spånet bak) och vilken synvilla det ger för typen!!

Aha, ja han ser ut att vara mer i uppförsbacke på den danska bilden. Är det detta som menas med den "danska lådan". Varför inte kalla det den "danska gropen"...;-)

Det kallas "danska lådan" därför att han står på en liten låda med frambenen, fast lådan är dold under spånet. Tänker alltid på vilket jobb det måste vara att ta såna bilder, att få hästen att stå sådär perfekt i studion med frambenen på den lilla lådan.

Onödigt i Rosevelts fall också, han är ju byggd i uppförsbacke även utan låda.

De har hästen stående med frambenen på en låda som är dold i spånet.

Man lär sig nåt nytt varje dag :idea:
Låter ju lite sjukt.. Men man gör väl allt för mkt ston antar jag..

På Hästaks hemsida. Han finns med på samma sida som Ulrich Z!

Mvh Monika

Handlar inte om att få ston.

Bilderna tas i Herning vid den danska motsvarigheten till vårt bruksprov. Det handlar väl om att få snygga bilder på dem.

Jag tror det kanske gjorde lite skillnad förr, men med de hingstarna idag som har 10 på typ blir det bara fånigt!

Aha, ja han ser ut att vara mer i uppförsbacke på den danska bilden. Är det detta som menas med den "danska lådan". Varför inte kalla det den "danska gropen"...;-)

Tycker de ser "fulare" ut med "låda" än utan... Hur snyggt är det med en häst som inte är "jämnhög" fram och bak...

Tänkte ta upp denna gamla tråden :D

Någon mer än jag som har fått HeartBeat föl?

Vad liknar dom och vad är det för möderna?

Nöjd?

:banana:

Jag har fått ett urläckert hingstföl e. Heart Beat, blir mfux el svett fux, bläs och 4 vita strumpor, är väldig lik sin pappa i typen med den fina halsansättningen och det vackra huvudet. Denna har jätte trevligt temperament och är väldigt lätt hanterlig och social. ser idag ut som ett "hingstämne"...Men vem vet hur länge...:D Jag är jätte nöjd med honom och skulle kunna göra om det.. Stoet är e. Irco Marco-Crown Pointxx-Qantasxx

Min hovslagare har fått ett Heatbeat-föl (sto) i år, och han är urnöjd, men hon är STOR, både på höjden men främst bredden. Mamman är holsteinare efter Lavirco om jag minns rätt, och "normal stor". Hon är dock väldigt vass i temperamentet, man ska passa sig sa han och visade blåmärken efter tjuvnyp och sparkar...

Senast ändrad av en moderator:

Låter trevligt :d

Jag har ett stoföl e honom fött i år och hon är väldigt normal på alla håll tycker jag.
Tyvärr har hon nog inte fått hans fina hals, det är väl det ända negetiva, då mamman själv också har en fint hals med bra överlinje...:crazy:
Min flicka har fått hans fina bruna färg, stjärn men för övrigt utan teckan. Mamman är svart utan teckan och har ej lämnat tecken på sina andra avkommor så jag hade inte väntat mig ett färgkalas :p

Det ända jag tycker är "konstogt" med henne är att hon är VÄLDIGT ÄDEL! Normal stor men bara ben och vånglinjerad. Hade väntat mig en burk av vad man läst här i tråden om alla som tycker att han är tung och mamman är Chapman torbold och är ingen nätt liten älva för att uttrycka sig milt :D

I övrigt är hon väldigt social, snäll och nyfiken. Det ända som hon gjort annerlunda än dom andra fölen är att och protesterade vilt mot att bli uppbunden genom att helt enkelt lägga sig ner... :eek: Men det tog bara några dagar sen stod hon fint.

Ska försöka lägga upp några nya bilder snart på henne, hon är ju dock 5 månader nu! (ska bara ladda upp dom på datorn först):idea:

hade varit kul att se bilder på henne.

mitt gamla tävlingsto fick en Heartbeat hingst i april. Väldigt snygg och rör sig bra. Löshoppade några bommar och det gjorde han mycket bra.

Nya bilder togs i onsdags så dom kommer :)
Men dom ligger fortfarande på digital kameran.

Tyvärr har hon hunnit bli lite tunn på betet innan jag tog hem henne (magen var lånad och stod kvar hos ägaren) mamman hade sinat helt så lillflickan har fått klara sig på bara gräs ett tag..

Men nu äter hon och står på box på nätterna :laugh:
Hon har lärt sig gå i grimma och grimskaft, gå på promenader, stå uppbunden i gången och lyfta fötterna på bara fyra dagar.
Hon är mycket smart och lättlärd. Inte jätte social men har levt i en egen liten värld med mamma och jämnåriga så hon har ju inte varit med om så mycket än..

*Puttar upp tråden*

Hur går det för era Heartbeatare?

Några som börjar komma ut på banorna än?
3-års?

Bilder och info tack!!

Liknande trådar

G
Avel Någon som sett något av vad Heartbeat presterat under året (mer än i Falsterbo). Tänker även avelsmässigt, hans äldsta måste bli tre i...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: KickiH
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: athena
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka