Heartbeat e: Heartbreaker-Ramiro

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
Sv: Heartbeat e: Heartbreaker-Ramiro

nu fick jag igång filmen iaf :) det är ju svårt att se på så få språng, men jag blev inte särskilt imponerad. men det var som sagt svårt att se..

*knapplån*

Trevlig hingst-trevlig stam...men har lärt mej att ta danskarnas siffror med en gnutta salt.

brukar de inte stämma? är de hårda eller snälla? utveckla! :idea:

*kl*

Dags att ta upp denna tråd för 2008

Någon som fått avkomma efter Heartbeat, hur verkar de?

Vad gjorde hingsten under förra året, någon som såg honom eller sett meriter?

En mycket intressant hingst. Har inte sett några avkommor men hittade detta på DV's sida

heartbeat%20dvh871.jpg

"FØLBESKRIVELSE 2007
Ensartede, passende store og muskuløse føl med et udtryksfuldt hoved. Stort, velmarkeret sadelleje og et velformet, muskuløst kryds. Særdeles god og velafbalanceret galop. Hingsten præget sit afkom positivt og kan benyttes på et bredt udsnit af springbetonede hopper. 46 føl besigtiget over to årgange."

Avlsgodkendt: 05.03.2006, Stangmål: 172, Født: 13.05.2001
Springbetonet, højtstillet, storrammet hingst af god type. Kønt hoved. Velformet, passende lang hals. Lang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. Særdels smidig overlinie. Muskuløst, langt kryds. Lemmerne passende føre og tørre, rette for. Velformede hove. Bevægelsen middel i skridt, særdeles god i trav. Særdeles god og rummelig med god balance i galop.
Type: 9, hoved/hals: 8, skul/mank: 9, ol./bagp: 10, forl: 8, bagl: 8, skridt: 6, trav: 8, galop: 10, helhed: 10.

Monika

Jag har inte fått ngn avkomma, men min förra tränare fick ett stoföl i somras, superfin!

Ingen mer som sett vad hingsten gjorde förra året?

Tror han var placerad i danska championatet förra året. För 6-åringar alltså... Hittar dock inte de resultaten nu.

Jag vet att han gick i Falsterbo. Det var väl 6-årsklassen, men jag kommer inte riktigt ihåg om han blev placerad. Han såg i alla fall jättefin ut. Den svenska importören berättade att hon blev nerringd direkt där i Falsterbo med folk som ville betäcka med honom.

Har mitt Norson-Caracas sto dräktig med honom och väntar en liten den 13 maj.

A

Taget från hemsidan:
2007: Vinder DSA springchampionatet for 6 års heste. Vinder sin føste MA springning. Far til årets springhingsteføl Heart-throb BS .

Dessutom var han tia i Falsterbo. Hade fyra fel i finalen.
Vann någon msv i början av februari i år och blev placerad, bl a trea, nu i helgen i Vilhelmsborg i Youngsters cup (eller vad den nu hette..).
Såg en annan intressant häst hos ägaren, Cosmeo e: Contender. Inte dum den heller!
(Har själv en ettåring e:Heartbeat)

Kul, hur ser era ston ut när ni lagt honom på dem?
Det är väl 100% hopp i alla fall, antar jag.
Vilken storlek är de? Undrar vad han ger då han är stor själv men Heartbreaker ger små hästar.
Har ett Cortezsto som jag är lite intreserad att lägga honom på.

Ja Cosmeo är helt klart intressant! Såg att Hästak tar in honom i år.

Monika

Ja, mitt sto är 100% hopp. Hon är inte tävlad mycket själv men hoppar fantastiskt och hela hennes möderne är ett mycket starkt prestationsinriktat. Själv är hon normalstor, ca 165, men hennes 4-åring efter Cornetto är väldigt stor och valpig. Hennes nackdel är hennes usla galopp och att hon har ganska kort hals.
Jag hoppas att Heartbeat kan hjälpa upp hennes svagheter. Det jag möjligen är lite rädd för är att det kanske blir för stort.

Såg en Heartbeat-avkomma som var jättefin i fjol hos en kompis.
Mamman är e Imperius-King of Diamonds och där passade det jättebra med Heartbeat.

En väsentlig anledning också till valet av Heartbeat var att han har fantastiskt bra sperma. Nära nog 100% motilitet enligt hingststationen. De fick alla dräktiga med honom utan problem.

A

Hej! Ville bara slänga in att jag såg heartbeat i falsterbo i somras, blev väldigt fäst vid hästen. Hoppas som en GUD:love: och verkar vara en sympatisk herre, väldigt vacker att titta på

En väsentlig anledning också till valet av Heartbeat var att han har fantastiskt bra sperma. Nära nog 100% motilitet enligt hingststationen. De fick alla dräktiga med honom utan problem.

Verkligen?!!
En anledning att vi inte valde honom till något sto förra året var hans dåliga dräktighetsresultat i Danmark!! Jag kollade upp via DVH hur statistiken såg ut och den var inget att hurra för. Kul då att höra att det ändå såg bra ut.

*lite halvt KL*

Upptäckte precis nu att en häst jag väl känner till tydligen är dräktig med honom, superspännande! Stoet i fråga är e. Underworld xx-Ganesco, Spindastammen, mkt bra syskon och mamma med tävlingsmeriter i H/F.
Så kul, Ingen av Ganescostoets döttrar har haft föl tidigare (utom en som fölade som 3-åring efter tjuvbetäckning), nu är tydligen 4 (ev 3) av hennes 5 döttrar dräktiga i år, så spännande!

Då dröjer det kanske inte så länge innan Ganescostoet får Elit postumt :).

Mvh Cissi (som tycker att Heartbeat låter jättespännande på ovan nämnda Underworld-sto)

Stoet som fått Heartbeatfölet är litet, ca 160 cm och med tyskt möderne. Hon är hoppinriktad men hennes syskon har fått gångartsdiplom också så det finns en del gång också. Avkomman var 145 cm när hon var 8,5 månader så hon blir runt 170 om hon fortsätter växa i den takten vilket hon verkar göra. Kan tillägga att hon rör sig väldigt bra.

Det var ju konstigt!

Han har kanske haft någon infektion eller något annat skit då?
I alla fall i fjol så var sperman som kom hit superbra.

A

Liknande trådar

G
Avel Någon som sett något av vad Heartbeat presterat under året (mer än i Falsterbo). Tänker även avelsmässigt, hans äldsta måste bli tre i...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: KickiH
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: athena
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka