Hingst som ger blåa ögon med mycket vitt?

Sv: Hingst som ger blåa ögon med mycket vitt?

Hellrik va juh mycket fin! De e juh egentligen en hopphäst jag söker. trevligt att man kunde hitta hans sida på internet också!
Balougraph får ja ha ett öga på. de är som sagt 2½ år tills det är dags så de kan juh vara spännande och se vad balougraph pysslar med då. kanske finns de små bebisar att se också :)
Ska bli superspännande o se fölisar efter niveau som jag också ska hålla stenkoll på :)
pentagon har jag kollat upp lite tidigare, men fått för mig att hästen gett ganska tröga avkommor? iof, är min donna ue:National Zenit. så där e fullblod med lite fart i rätt nära.
chirlon va juh för övrig fruktansvärt maffig o snygg! så får väl ta en funderare om han också! får väl vänta 2½år med och se vad jag kommer vilja komplettera denna unga dam med. :)

Jag hade gärna fått länkar till pilots/couleur rubin/ lite info om ceylon.

men herregud vad mycket svar! så mycket hjälp o intressanta tips man kunde få :)

Senast ändrad:

Hellrik va juh mycket fin! De e juh egentligen en hopphäst jag söker. trevligt att man kunde hitta hans sida på internet också!
Balougraph får ja ha ett öga på. de är som sagt 2½ år tills det är dags så de kan juh vara spännande och se vad balougraph pysslar med då. kanske finns de små bebisar att se också :)
Ska bli superspännande o se fölisar efter niveau som jag också ska hålla stenkoll på :)
pentagon har jag kollat upp lite tidigare, men fått för mig att hästen gett ganska tröga avkommor? iof, är min donna ue:National Zenit. så där e fullblod med lite fart i rätt nära.
chirlon va juh för övrig fruktansvärt maffig o snygg! så får väl ta en funderare om han också! får väl vänta 2½år med och se vad jag kommer vilja komplettera denna unga dam med. :)

Jag hade gärna fått länkar till pilots/couleur rubin/ lite info om ceylon.

men herregud vad mycket svar! så mycket hjälp o intressanta tips man kunde få :)

O dee just van dyke! har han en hemsida eventuellt?

Ja du.. jag vet inte vem jag tänker på.. Tror detta är några år tillbaka i tiden så det kanske är en äldre häst.. spelar egentligen ingen roll alls ;)
/U

Jag såg ditt föl på annons tror jag, framförallt national zenith blodet jag fastnade för. Har själv haft två underbara hästar e national zenith. Säg till om du ska sälja henne.

Jag såg ditt föl på annons tror jag, framförallt national zenith blodet jag fastnade för. Har själv haft två underbara hästar e national zenith. Säg till om du ska sälja henne.

Det dröjer nog innan hon blir tillsalu... :) om hon nu någonsin blir det, men om de händer ska jag ha dig i åtanke.

gammal tråd men.

Jag vet en Pentagonavkomma som är reggad som skäck. Mamman är inte skäck heller :angel:

*KL*

Pentagon är den häst jag har sett flest avkommor med stora tecken/blåa ögon.

bl.a.
LadyCamelia_IG.jpg

MatahariE.jpg

piraya-99.jpg

http://www.haststam.com/raser/bilder/QuintaEssentia.JPG

Det är många som vill få min fölunge till skäck, men det är hon ju inte. Hon har bara väldigt stor bukfläck!:idea:

ostergarden

ostergarden

Nu när hon vuxit är hon ännu mera vit! Både far och mor är tydliga sabino med mycket vitt. Hon är e Cashman (Contender - Argentan) - For Feeling....

KL..

Jag har ett sto e. Riccione-Falleur-Ceylon. Hon har ett blått öga, mycket vitt i ansiktet och små bukfläckar.

Antar ju att hennes sabinoanlag kommer från ceylon, men är det ngn som vet om även Falleur och Riccione bär på dessa anlag? Tycker det är kontsigt att hon har det så tydligt trots att Ceylon ligger några led bakåt i stammen.

Bild finns på min hemsida på henne om ni vill se, hon är väldigt söt:love:

*kl*

Har en fölunge e. Niveau som har stoor skjuten stjärn övergående i strimma ner över nosrygg. vit fläck på uläpp. två flikiga stumpor upp till/över knä och has samt en halvstrumpa. Detta på en märr som är mörkbrun med en melerad kota.

Laptop verkar lämna mycket vitt, men finns bara på FAI. Vår fölunge var eldig fux med bred genomgående bläs övergående i vit mula, fyra flikiga strumpo upp över knä och haser samt bukfläckar.

Märren har strimbläs och öhhh tre vita halvkotor (har jag för mig, jisses var ju nyss ute hos dom :o). Hon fick förra året en unge med bläs vit underläpp och flikiga strumpor på två och kota på en. Den är e. Sheraton

Gira

Denna jag vet hade enligt uppfödaren helvita ben och vitt huvud med en fuxstjärna. :D På blup står den reggad som rödskäck.
Mamman lämnar även mycket tecken på sina avkommor så där blev det mycket av det goda.

Jamen givetvis:o Så var det ju, hade det i bakhuvudet nånstans.

Denna jag vet hade enligt uppfödaren helvita ben och vitt huvud med en fuxstjärna. :D På blup står den reggad som rödskäck.
Mamman lämnar även mycket tecken på sina avkommor så där blev det mycket av det goda.
helt enkelt en fux med sabinoanlag, där det vita har brett ut sig förhållandevis mycket.

det är inte så himla enkelt att benämna dem rätt, jag hade nog skrivit fux med vitt huvud och vita ben, typ.

Det är lugnt!
Jag har ju hängt upp mig lite på Ceylon eftersom jag har en dotter till honom;)

Jag har lärt mig att inom SWB kommer anlaget dels från Ruster som jag nämnt ovan men även från Gakenda som bl a var mormorsmor till Ganesco.
Min åring e Lambourghini har båda i sig men bara en flikig halvstrumpa, en mycket flikig skjuten stjärn och en snopp och vit överläpp som nu flutit ihop. Så man ser att han har anlaget men tack och lov är hans tecken inte för stora.

Ja du hade ju en e. Ceylon, så var det!

En allmän fråga bara till alla som svarat i tråden: Tycker ni att det är fint med ex. blå öga? De flesta gillar ju när man lyckas få en häst med jämna stora tecken, mycket vitt är ju oftast uppskattat överlag, men vad säger ni om just blå ögon.

Jag vill helst inte ha det på en avkomma till mitt sto då jag tycker att (iaf dressyrryttare) inte verkar gilla just det.

Vore kul att höra lite åsikter!

Liknande trådar

Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·
Avel Finns det några såna hingstar som generellt ger mindre avkommor, alltså under 165 cm och som dessutom förädlar? Har ett sto e. Stanford...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Veronika
·
F
Avel Vilka (godkända!) halvblodshingstar (mot hopp) betäcker ponnyston egentligen? Jag har ett C-ponnysto som blir 3 i maj (f 2001 alltså)...
2
Svar
37
· Visningar
3 135
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka