Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tre Briar-hästar i stallet just nu. Har haft fler innan och har dessutom betäckt mitt Ravell-sto med Briar. Hon är liten (160 cm) och lätt och jag tror det kommer bli kanon med Briar. De jag har är känsliga, arbetsvilliga med en hel del nerv (positiv) men faktiskt inte skarpa. De är däremot väldigt intelligenta och lyckas de överlista sin ryttare kan de nog upplevas som skarpa. Men vilken blir inte det??! Jag tycker mycket om dem iallafall!!
Är det att man befarar en riktigt grov avkomma?
En Briar avkomma,Bukowski, vann ju under ryttaren Anders Dahl både Grand Prix och GPS på trestjärnig i Vierzon, Frankrike.
Och jag tycker precis tvärtom.. Biggles har en väldigt mkt tråkigare typ och ger ett grövre intryck än Briar enligt mig.
Jag har själv gjort kombinationen Briar-xx och resultatet blev allt annat än grovt. Långa ben, mkt luft under magen och ganska grund i bålen.
Jag hoppas verkligen att superfina Meges visas fram på Bruksprov. En intressantare kandidat än Biggles att föra linjen vidare med.
Du glömde supergångarter i din beskrivning..
Vad har ni för erfarenheter av Briar avkommor? Hur blir de generellt storleksmässigt? Grova? Övrig info?
Skulle vara kul och nyttigt att höra vad ni tycker. Är lite sugen på att köra på ett säkert kort på mitt sto eftersom hon aldrig haft föl förut.
Han ger över medel i storlek, om jag inte mins fel så toppar han statistiken på den hingst som lämnar störst avkommor, eller så ligger han i toppen iallafall. Ryktet säger att han ger rätt nerviga hästar, det har jag hört från flera håll. Hurvida det är sant eller inte vet jag ej. Jag tycker generellt de är snygga och hoppar framförallt bra.
Jag höll på och köpa en avkomma efter Briar som tyvärr inte gick igenom besiktningen. Mycket snygg häst, 170 hög och högställd. Rörde sig trevligt och hoppade med superteknik men var ingen häst för hobbyryttaren. Den var lite för svår för ägaren och skulle därför säljas.