Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte en sån förra året, och jag blev besviken, tyvärr.
Med allt krångel med antenner, sladdar och skruvande så hade jag förväntat mig högre kvalite, och gärna lite bättre vidvinkel.
Nu börjar snart fölningssäsongen, och jag fasar för att få det att fungera, jag blir aggresiv på riktigt när det krånglar med teknik...
Min urgamla kamera, som bara sattes upp och i med en stickkontakt fungerade minst lika bra.
För att svara på frågan har jag fattat det som att ÅF har rätt, antennerna sänder väl på olika frekvenser, eller vad det heter....
För att svara på frågan har jag fattat det som att ÅF har rätt, antennerna sänder väl på olika frekvenser, eller vad det heter....
Har använt svettdetektor de senaste 12 åren och inte missat en enda fölning.Känns jobbigt med kamera man måste ju kolla hela tiden och kan inte sova.Min fölvakt är super även på ston som inte blir svettiga-räcker med att de blir lite varma.I början hände det att den falsklarmade men har nu lyckats ställa in den så den funkar perfekt.Rekommenderas verkligen!
Med Birth Alarm har man larm i mobilen när stoet lägger sig.
Jaqg tycker det är överlägset. Ligger jag i sängen när mobilen larmar så kollar jag i kameran.
Dagtid, när stoet är i hagen, går man dit och tittar, eller ringer nån granne om man inte är hemma.
det är inte aktuellt än, blir inte förrän till nästa år, men man vill juh ha funderat på sådant innan vårt stall har inget fikarum och sadelkammaren blir för liten på längden. Tussi kommer betäckas nu i mars/april så om det går som det ska så blir det ett tidigt föl = kallt som undan för frusna lilla mig. Har dock funderat på om man ska sova över fast då vill man juh ha lite koll så att man inte sover på stallet i veckor. Tror inte det skulle uppskattas på jobb
Eftersom våran gård ligger 8km från huset så har jag övervakning via datorn. Jag har löst det med att jag "hackar" mig in på min stalldator där jag har webbkamera uppkopplad. Tycker det fungerar alldeles utmärkt men det krävs lite tekniska prylar. I och med att jag kan titta när som helst så har man goda chanser att pricka in fölningen. Förra året startade jag kameran ca 2 månader innan beräknad fölning för att lära mig se ett mönster på mitt sto nattetid, mycket intressant. Funderar på att starta kameran igen nu när jag ska skilja av åringen för att se hur hon reagerar på att stå själv utan mamma.