Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har haft ett sto som strulat och inte velat bli dräktig under en längre tid så jag släppte henne på fribetäckning för att se om det kunde få igång hennes hormoner på rätt sätt. Och efter många UL och besök av veterinären så kunde det konstateras att hon faktiskt är dräktig.
Tyvärr visade det sig att "hingsthållaren" som gör reklam för sig och tar in övriga ston för betäckning inte hade några godkända hingstar, hon hade dessutom inte heller löst någon hingstlicens hos varken IC eller Tinker föreningarna.
Min fråga är nu, hur gör jag med min lilla oäkting nästa år när den skall födas ang pass?? Är det någon som haft en korsning?
Om jag inte missminner mig så är bägge föreningarna anslutna till SH, för det första.ameo> SH har inget med hingstlicenserna å göra,det är de resp. föreningarna som sätter upp det som 'krav'.
Nej, för de heter helt enkelt bara cob. Cob på Irland är inte en ras i sig, utan reggas som ISH, men de är alla under 157 cm höga, lite kraftigare i typen och traditionellt sett varit till för jakt. Idag går cobbarna jakt, men majoriteten av cobbarna ställs ut. Utställning (eller showing) är väldigt stort på Irland och många hästar gör ingenting annat än ställs ut. Cobbarna rids i olika viktklasser.Irish sport cob hittade jag inte på google