Varje gång jag går in på SKK:s sida Köpa hund så ligger det en drös nya annonser på bichon havanais överst. Det är lätt att klicka in sig på de annonserna, för jag tycker de är oerhört söta som valpar.
Sen byter de nästan skepnad som vuxna med den långa pälsen. Nu har jag blivit nyfiken. Hur är dessa små hundar? De låter jättetrevliga när jag läser om dem. Pälsvården däremot verkar jobbig även om man håller dem nerklippta. Men av antalet annonser att döma så verkar de oerhört populära.
Har tänkt starta den här tråden länge men det som gjorde att jag gjorde slag i saken nu var att jag tror (svårt att se vad det är när de är klippta) att jag mötte en som var ute och sprang med sin ägare och det var minsann inget slarv, sträckt lina, bra tempo, fokus framåt.
Vad vet ni om bichon havanais helt enkelt?

Har tänkt starta den här tråden länge men det som gjorde att jag gjorde slag i saken nu var att jag tror (svårt att se vad det är när de är klippta) att jag mötte en som var ute och sprang med sin ägare och det var minsann inget slarv, sträckt lina, bra tempo, fokus framåt.

Vad vet ni om bichon havanais helt enkelt?