Vad står F.1 för?

Sv: Vad står F.1 för?

Antagligen inte.

Moderstoet till stofamilj F.1 importerades, tillsammans med flera andra ston, på 1920-talet från Tyskland av Flyinge. Alla ston som härstammar från detta modersto i rakt nedstigande led tillhör stofamilj F.1. En känd medlem är stoet Kalmia som fick närmare tjugo avkommor av vilka fem(?) blev godkända hingstar, Jaguar var en av dem.

Finns Kalmia med i stammen på någon hingst som är godkänd idag?
/U

Jag gjorde det lite snabbt nu på morgonen, men hittade inget.. Hoppas att jag har fel, därför frågade jag..
/U

Kolomea F1 f:1969 e:Pompe u: Klarinette blev också elitpremierad efter att ha fått tre godkända söner (Labrador, Nebraska och Trubadur). Kolomea var dessutom helsyster med hingsten Unesco.

Dessa hade henne i generna, vet emellertid inte om det finns någon nu levande hingst med Kalmia i stamtavlan. Labrador dog väl 2002 om jag inte minns fel.

Unesco är farfars far till Lambourghini och Black Coffee:)

Ska kolla lite efter Kalmia nu;)

Avon kommer från F.1 men jag kan inte hitta Kalmia i någon av hingstarna i årets katalog.

Liknande trådar

Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
919
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 441
Senast: Zetly
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
970
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka