Mina hästar har blivit en börda

Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare regelbundet och veterinär en gång om året så de har det helt ok
Men jag orkar egentligen inte med de tunga sysslorna som mockning och stängsling
Och få någon att hjälpa till med det är inte lätt

Problemet är att ingen av hästarna är ridbara eller jo en av dom kanske men de är så jättetighta att det är svårt att hantera dom en och en

Att därför sälja känns helt omöjligt och att få hjälp och avlastning lika omöjligt det plus att jag har blivit en sådan extrem enstöring att jag vill verkligen inte ha folk som kommer hit jag får ångest vid bara tanken

Jag vet heller inte hur länge till jag kommer att orka jobba så rent krasst borde jag börja spara ordentligt till pensionen jag vet inte ens hur länge jag orkar bo i hus

Skänka bort dom men vem vill ha stora oridbara varmblod två 16 år och en 19 år och hur många skräckhistorier har det inte förekommit när man skänkt bort hästar
Och jag har verkligen inget kontaktnät och misstänker att jag inte fixar att rådda med svar på en skänkesannons och allt vad det innebär
Jag sliter för att hålla ihop det mentalt delvis tror jag pga jobbet kanske är jag utbränd kanske deprimerad

Så då återstår ett alternativ men nu börjar jag gråta för jag vet inte hur jag ska kunna göra det
Och jag skäms för att ens tänka på det men jag trodde inte jag skulle vara så här sliten både kroppsligt och mentalt innan jag fyllt femtio
Jag känner mig verkligen så värdelös och jag har ingen att prata

Byta jobb? För mig gjorde det enormt mycket att få trevligare kollegor, bättre chef och ett företag som verkligen bryr sig om sina anställda. Mycket mindre stress och frustration och jag har fått en bättre situation när det gäller även hästarna som inackorderad än när jag roddade allt själv. Nu får jag hjälp om jag behöver, säger till när de behöver en ny bal och jag får ridsällskap om jag vill när jag kan börja rida igen.

Byta jobb? För mig gjorde det enormt mycket att få trevligare kollegor, bättre chef och ett företag som verkligen bryr sig om sina anställda. Mycket mindre stress och frustration och jag har fått en bättre situation när det gäller även hästarna som inackorderad än när jag roddade allt själv. Nu får jag hjälp om jag behöver, säger till när de behöver en ny bal och jag får ridsällskap om jag vill när jag kan börja rida igen.
Tänkte likadant, ett sånt ställe (dåligt) jobb lär ju vara en stor börda, inte bara hästarna tänker jag...

Ja visst men alltså det finns få jobb för en medelålders outbildad kvinna utan kontaktnät där jag bor och jag älskar mitt hus
Så det enda jobb jag kan få är ju inom samma bransch och just nu bara tanken på att kallas till arbetsintervju får mig att må illa
Jag orkar verkligen inte hålla upp tillräcklig fasad utan kommer mest sannolikt bryta ihop om jag ens tar mig till en intervju

Jag har ju visst stöd av en del av mina kollegor de är ibland räddningen faktiskt
Byter jag jobb tappar jag ju kontakten med dom och jag vill inte börja om på nytt jobb lära känna folk försöka passa in vara social för att komma in i gänget
Just nu är räddningen att vissa på jobbet vet att jag mår dåligt

Var finns du? Jag hjälper mer än gärna till att mocka rent en lösdrift. Kan hålla häst med om avlivning är aktuellt?
Tack vad du är snäll :heart
Just nu känner jag faktiskt att jag vill kämpa vidare
Det känns lite bättre tror jag
Jag kan nog helt enkelt inte ta bort dom just nu de är så glada och lekfulla
Mockning av ligghall är inte aktuell förrän längre fram i vår

Ja visst men alltså det finns få jobb för en medelålders outbildad kvinna utan kontaktnät där jag bor och jag älskar mitt hus
Så det enda jobb jag kan få är ju inom samma bransch och just nu bara tanken på att kallas till arbetsintervju får mig att må illa
Jag orkar verkligen inte hålla upp tillräcklig fasad utan kommer mest sannolikt bryta ihop om jag ens tar mig till en intervju

Jag har ju visst stöd av en del av mina kollegor de är ibland räddningen faktiskt
Byter jag jobb tappar jag ju kontakten med dom och jag vill inte börja om på nytt jobb lära känna folk försöka passa in vara social för att komma in i gänget
Just nu är räddningen att vissa på jobbet vet att jag mår dåligt
Jag var lite i samma sits men kände att jag kommer att köra ihjäl mig en vacker dag när jag pendlade för jag var så utsliten. Nu är mitt största bekymmer att sälja huset jag har älskat i så många år, men var sak har sin tid i mitt liv och den tiden är över. Jag kände även att jag inte orkade med huset och den stora tomten längre för jag var så slut på när jag väl var ledig, så i mitt fall var det en kombination av otrivsel på jobbet, stress över hästarna och att aldrig kunna koppla av utan det alltid var saker jag var tvungen att göra och alltid lösa själv.

Jag blev till sist sjuk och kommer aldrig bli frisk igen, det är inte värt det.

Tänkte likadant, ett sånt ställe (dåligt) jobb lär ju vara en stor börda, inte bara hästarna tänker jag...
Att som medelålders outbildad kvinna med just nu obefintlig självkänsla och som dessutom pga en bilolycka har smärtor som gör att jag bara jobbar halvtid försöka sälja in sig hos en ny arbetsgivare känns ärligt talat helt oöverstigligt just nu

Jag har tur som har ett jobb faktiskt
Att branschen blir värre kraven på anställda tuffare cheferna sämre är liksom ett symptom på den värld vi lever i idag
Lönsamhet Lönsamhet Lönsamhet
Effektiviseringar Effektiviseringar

Vilket ju ärligt talat är nog för att man ska bli deprimerad

Att ventilera här däremot och få höra att det man tänker faktiskt är ok det hjälper :heart

Att som medelålders outbildad kvinna med just nu obefintlig självkänsla och som dessutom pga en bilolycka har smärtor som gör att jag bara jobbar halvtid försöka sälja in sig hos en ny arbetsgivare känns ärligt talat helt oöverstigligt just nu

Jag har tur som har ett jobb faktiskt
Att branschen blir värre kraven på anställda tuffare cheferna sämre är liksom ett symptom på den värld vi lever i idag
Lönsamhet Lönsamhet Lönsamhet
Effektiviseringar Effektiviseringar

Vilket ju ärligt talat är nog för att man ska bli deprimerad

Att ventilera här däremot och få höra att det man tänker faktiskt är ok det hjälper :heart

Åh det knölar ju till det hela förstås ❤️

Åh det knölar ju till det hela förstås ❤️
Ja jag vill faktiskt ha ett jobb och de växer inte på träd för en sådan som mig så enkelt är det
Finns dessutom betydligt värre med tanke på vad man läst om tex apotea och andra ställen
Hur var det med det där stället där folk inte fick använda chefens toalett?
Och Bianca Ingrossos företag var väl i hetluften för ett tag sedan tex?
Handelsbranschen är ingen trevlig bransch alls mitt jobb är på intet vis sämst här i Sverige
Problemet är när man bryr sig för mycket och inte klarar av att rycka på axlarna och lämna uppgifter och skräp åt någon annan vilket skyddsombudet anser att vi ska göra när vi försöker påtala att arbetsbelastningen är orimlig
Problemet är när man vill göra ett bra jobb men varken tid eller möjlighet finns utan man måste nöja sig med halvtaskigt hela tiden

Ja jag vill faktiskt ha ett jobb och de växer inte på träd för en sådan som mig så enkelt är det
Finns dessutom betydligt värre med tanke på vad man läst om tex apotea och andra ställen
Hur var det med det där stället där folk inte fick använda chefens toalett?
Och Bianca Ingrossos företag var väl i hetluften för ett tag sedan tex?
Handelsbranschen är ingen trevlig bransch alls mitt jobb är på intet vis sämst här i Sverige
Problemet är när man bryr sig för mycket och inte klarar av att rycka på axlarna och lämna uppgifter och skräp åt någon annan vilket skyddsombudet anser att vi ska göra när vi försöker påtala att arbetsbelastningen är orimlig
Problemet är när man vill göra ett bra jobb men varken tid eller möjlighet finns utan man måste nöja sig med halvtaskigt hela tiden

Och jag jobbar hellre inom handel numer än vården 😄 men förstår hur du menar 🤗

Tack vad du är snäll :heart
Just nu känner jag faktiskt att jag vill kämpa vidare
Det känns lite bättre tror jag
Jag kan nog helt enkelt inte ta bort dom just nu de är så glada och lekfulla
Mockning av ligghall är inte aktuell förrän längre fram i vår
Skönt att höra att det känns bättre :) . Jag har en 22-åring och en ca 30-åring (ingen vet exakt, men hon är gammal). Så länge de är pigga, nöjda och verkar trivas med livet skulle det bära mig hemskt mycket emot att avliva, trots att de kostar alldeles för mycket pengar varje månad. Så jag förstår att du känner precis som jag gör!

Och jag jobbar hellre inom handel numer än vården 😄 men förstår hur du menar 🤗
Ja alltså vården har det värre i många fall det är jag mycket väl medveten om
Vilket också gör att jag vill inte vända mig till öppenvården för jag inser att de har det jättetufft ännu tuffare än mig säkert
Jag vet att det är en bakvänd tanke och är därför som sagt glad att jag har mitt jobb

Jag vet att många har sämre jobb men många jag har träffat på har ingen aning om att det kan vara rejält påfrestande att jobba i butik med stölder press utskällningar hot gnäll och klagomål ungdomsgäng påverkade människor psykiskt sjuka människor med mera
Knivskurna kunder hot om att jag ska skjuta dig men inga väktare eller polis i närheten

Som sagt jag vet att det är ännu värre inom vården

Samhället är ruttet

Tillägg och jag tycker det blir värre för varje år det var inte så här när jag började för 15 år
Efter pandemin tycker jag det började gå utför ännu fortare

Senast ändrad:
Ja alltså vården har det värre i många fall det är jag mycket väl medveten om
Vilket också gör att jag vill inte vända mig till öppenvården för jag inser att de har det jättetufft ännu tuffare än mig säkert
Jag vet att det är en bakvänd tanke och är därför som sagt glad att jag har mitt jobb

Jag vet att många har sämre jobb men många jag har träffat på har ingen aning om att det kan vara rejält påfrestande att jobba i butik med stölder press utskällningar hot gnäll och klagomål ungdomsgäng påverkade människor med mera
Knivskurna kunder hot om att jag ska skjuta dig men inga väktare eller polis i närheten

Som sagt jag vet att det är ännu värre inom vården

Samhället är ruttet

Jo verkligen, det finns mycket risker att jobba i butik med, det är ju på så vis helt klart två tuffa branscher. Absolut! Ja visst är det.....Sjukligt faktiskt.

Om jag som sagt bor i närheten så kan jag själv ta på mig att fixa lösdriften åt dig om det känns övermäktigt.
Tack det värmer jättemycket :heart
Vad du är snäll
Jag ska undersöka det där med att hyra en liten maskin dock som @Mia_R föreslog
Igen en sådan där sak jag inte tänkt på och alltså när det finns hjälpmedel så varför inte använda dom
Jag har kört både stor lastare minigrävare och traktor och det borde räcka med en dag så det kan inte kosta så mycket

Att du erbjuder dig är fantastiskt och gör att det känns bättre bara att veta att hjälpen finns :heart
Så tusen tack

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 864
Senast: Rosett
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 373
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 232
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 228
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höra/läsa/säga/skriva fel del 2
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Pusseltråden