Hingstval till hbl-sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstval till hbl-sto

Ni får helt enkelt vara ense om att vara oense så lämnar vi det vid det - tycker jag! :)

Hur King Louie är byggd är väl för att han tränat och tävlats som han gjort.

Men hallå...

Det var väl ändå ett ganska okunnigt uttalande?:o

Exteriören och benställningen förändras inte avsevärt med träning och ålder, såvida hästen inte är gammal och avställd och tappar muskulatur, benställningen ändras inte nämnvärt såvida den inte vekar ner sig i kotorna ffa bak pga ålder och kanske övervikt eller dr s gamla ston. Nu tränas och tävlas Kl även på äldre daga men han är ju ganska omodern i typen trots sitt fina blod, vilket kräver ett sto som är mkt bra i sin typ för att kompensera detta.

King Louie är en ganska typisk Irco Narco avkomma, med fin inställning till hinder, god ridbarhet etc men inte den bästa exteriören kanske...

Med tanke på fullblodsinslaget så blir ju inte heller halsansättningen den allra roligaste...

Men nu var det hingstförslag till TS häst och inte King Louie som skulle diskuteras

BTW jag har sett honom på flera tävlingar 2009, samt bruksprov samt hos RZ... Och själv ÄLSKAR jag Irco Marco-blodet! Men det är hingst råd till TS häst inte individuellt tyckande om enskilda hingstar...

Irco Narco, vad är det för hingst? :rofl:

Jo, när en häst blir gammal så står de gärna med benen mer inunder sig. Däremot ändrar sig inte benen på något annat sätt, det har jag aldrig hört talas om i alla fall. De kan sjunka ihop lite och magen kan bli väldigt rund. Inte tjock, utan rund. Det är stor skillnad på det. Om vi hade haft två bilder på King Louie från när han var kanske 10 år och en bild på honom idag, då hade du kunnat se skillnad på hans kropp.

Kom ihåg, många vältränade hästar som tränats och tävlats under många år får mycket muskler och massa! ;)

Fast det finns ju äldre tävlingshästar som är smäckrare än Kl...

Hursomhelst så verkar han inte vara en hingst som intresserar TS, så det kanske är lika bra att lämna diskussionen.

Till TS: Jag tycker fortfarande att du ska ta en titt på Cuper, han har lämnat en hel del hästar som gått bra på unghästtest, de jag har sett har varit av en lätt och trevlig modell.

Jag skulle inte vara så oroad för linjeavel, hela holsteinrasen bygger ju på det. Dessutom har du ju inte "Cordeblodet" så nära.

Nähä?
Det hade jag ingen aaaning om......

:rofl::rofl::rofl:

Jag har då inte sett någon ändra exteriör och typ, men, men

Fast det finns ju äldre tävlingshästar som är smäckrare än Kl...

Jag vet. Jag har aldrig sagt att det inte finns smäckra äldre tävlingshästar? Jag skrev att det finns många äldre tävlingshästar som har massa efter många års träning och tävling.

måste fråga vad du gillar Chicago City? Till sommaren väntar en kompis föl e honom med ett sto e Stanford som påminner en del om din. Ska bli jättekul att se vad det blir!

Verkar vara en trevlig hingst, men personligen tycker jag han har ful hals :o och sen har han Capitol lite för nära i släkten. Jag vet att många inte tycker det är någon fara osv. men ändå...

------------------------------------------------------------------------

Om jag säger Escudo I vad säger ni då? *nyfiken*

ang Escudo I så säger jag kör på det ;) sen att jag har en fölunge efter honom i stallet som är jättefin... :love: har inte alls med saken att göra ;) :angel:

Har du bilder får du gärna ploppa in dem här! :) Gärna på stoet också.

Irco Narco, vad är det för hingst?

Oj, ursäkta att jag slant på tangenten:cry:

Menar Naturligtvis Irco Marco....( som jag fö har äran att äga ett ELIT sto efter:o ), men jag hoppas att du förstod att det var honom jag menade trots ett felslag på tangentbordet:grin:

Absolut, klart jag förstod! ;)

Lät bara så roligt med Irco Narco (är han narkoman?) :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka