Tvillingföl

Sv: Re: Tvillingföl

hanna_shetland skrev:
Är kanske att bättre Diego själv svarar...

Jag tänkte att Diego kanske inte är kvar på Bukefalos övht, då senaste inläggen från den användaren är från 2004-07-24... :smirk:

Huntress skrev:
Jag tänkte att Diego kanske inte är kvar på Bukefalos övht, då senaste inläggen från den användaren är från 2004-07-24... :smirk:

tänkte samma sak.. Ingen som vet vad hon sysslar med?

Sv: Tvillingföl

Jag finns kvar, fast med nytt namn.
Jag tappade bort mitt lösenord och eftersom "Diego" hade en mailadress jag inte längre använder så fick jag göra en ny användare.

Zonic är som sagt i hästhimmlen, han blev kraftigt x-ig i bakbenen och tyvärr gick det inte att operera. Haslederna var deformerade.
Eftersom han låg mycket och inte längre hängde med sin syster i lekarna beslutades att han skulle få somna in.
Mycket tragiskt men ändå rätt beslut.
Vi hade hoppats på att han skulle funka som promenad häst och jag skänkte bort honom till en jättegullig tjej som ville göra ett försök, men det gick tyvärr inte.

Zelda mår däremot strålande, hon är pigg och glad, en mycket harmonisk och lättlärd häst men med lite jävlaranamma i.
Henne tror jag på...
Det var inte riktigt rätt det som stod i Ridsport, att hon skulle bli helt återställd från sitt hjärtfel, hon kommer med största sannolikhet alltid att ha lite blåsljud kvar, men det ska inte påverka hennes användbarhet om man är noga med att hålla henne i god kondition.
Hon har redan börjat löshoppa och tömköras på "bebisnivå".

Så tråkigt...ni som fått kämpa så! :cry:

Hoppas det ordnar sej med Zelda...ja ha,ha...att hon har lite "jävlaranamma" i sej lyser igenom även på foto! ;)

Hoppas du får en trevligare vår och sommar denna gången utan en massa problem... :)

Beklagar. Men samtidigt hade jag resonerat precis som du. All heder åt dig. Håller med crazy, hoppas du får en trevlig vår och sommar utan problem. Väntar dina hästar några föl i år?

Lånar knapp...

Har för mej att jag läst annons om två tvillingar som var tillsalu efter Zephyr??
Det var inte så jätte länge sedan förra sommaren eller något..
Någon som känner igen det med?

Zonic var till salu ett tag (innan bakbenen började växa fel), dock aldrig Zelda.
Det finns inga andra tvillingföl e, Zephyr så det måste vara annonsen på Zonic du sett.

Har för mej att det stod blivande D-ponny. Jag är en fan utav Zephyr så jag grundade annonsen många gånger.
Trist att det inte gick att göra något åt honom.

Har en kompis som har en avkomma efter honom svart med 4 jämna vita strumpor. Hon är redan nästan 150! Henne vill jag ha!! (Född 04)

Beklagar verkligen :(
Var verkligen kär i dina 2 mkt fina föl, hade varit kul att följa uppväxten. Hoppas det går bra med stot!

Cesam skrev:
Jo, men dte var rätt många år sedan nu :D...tror det var nån gång på 80-talet..typ 86-87....Hos Penny Lewenhaupt på Claestorp där Fana fick tvillignar...två ston, som klarade sig...

Men det är otroligt ovanlogt och unikt att (häst)tvillingöfl klarar sig....
En hästs livmoder är inte avsedd att bära fram fullgånga tvillingar som klarar sig upp i vuxen ålder....
Har för mig min vet sa att 1 på 100 000 klarade sig...av tvillingfödslar....
mm, den ena tvillingen var min lilla Kimberley som jag fick av Penelope....

Är inte bägge avlivade?Eller är jag precis snurrig i bollen?

Jag minns inte. :o

Jag blev bara så trött över att folk inte läser vad som hänt i en så lång tråd. :o
Den första må väl vara hänt eftersom det handlade om den människans häst, men nästa??? :eek: :o

/// ghost

stofölet klarade sig, har tyvärr blåsljud på hjärtat....

lillkillen fick fel på benen, så han fick somna in.

Jo men du ser ju att den personen gjort 13 inlägg...dvs ny på fronten.

Men alltså jag har för mej att bägge HBL fölen är väck idag (alltså avlivade)...stod det inte nåt om det i Ridsport?*konfunderad*

Ja en stor eloge till ägaren som gav allt för att rädda dem...

Det står så HÄR ja...men det jag menar med fölunge nr 2 skulle ha skett en bra tid efter att denna tråden halkade bakåt.

Jag har för mej att det stod om det i Ridsport när man gjorde en uppföljning av det hela.

Förhoppningsvis kanske hon går in och svarar själv...vet inte vad hon har för användarprofil här längre?(bytt?)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 718
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka