Tvillingföl

Vilka otroligt jättesöta små tottosar! :love:

Jag som älskar hästar med mycket vitt! Min är ju fux m bläs och fyra vita fötter också. :)

:love: Superfina! :love:

Hoppas att allt går bra!

Då hade jag rätt i alla fall :)

Var ett halvblodssto i mina trackter som fick tvillingar i slutet på 70 talet, två ston E: Toreador och båda klarade sig också.

Stoet väger 31 kg och mäter 73 cm.
Hingsten väger 28 kg och är 75 cm.

Dubbelt så mkt jämfört med dessa (araber):
För exakt 6 år sedan.. idag den 1 April föddes tvillingarna *Summa & Summarum* hos Salex Arabstuteri (klicka på länk 'tvillingfödsel') se bilder från födseln och senare!

Helt otroligt underbart :love:

Jag önskar dig all lycka med dina två läckra underverk!!

åååååh, så söta de är! Jag håller verkligen tummarna att det går vägen för er :bow:, jag vet ju själv hur oroligt det är med småttingar på kliniker. Hoppas han får komma hem snart. :idea:

Vilka söööta :love: fölisar, helt underbara.
Hoppas att allt går bra.

:love: :love: De var de söööötaste jag sett!!! Helt enkelt bedårande! :love:
Fortsätter att hålla tummarna för Zonic.

Nu har jag helt snöat in på Zonic och Zelda, så det får nog bli så.

Idag är Zonic piggare igen, han busar och äter, reser sig själv och står upp längre stunder.
Däremot sover han länge och det kan dröja flera timmar mellan måltiderna. Men det kan kanske bero på att han får dropp och inte behöver äta mer ??
Det ser iallafall hoppfullt ut och det är inte längre någon fara för hans liv. (Om inget nytt tillstöter vill säga)
I kväll är det ju hingstvisning på Strömsholm, då ska jag passa på att hälsa på dem. (Och försöka få upp min transport ur diket, SUCK !)

Det låter ju mkt hoppfullt :d

Varma lyckönskningar till Zonic & Zelda och dig förstås :love:

Dubbel Grattis! :rofl: Grymt söta föl, gillar deras tecken ;)
Vart väldigt svag för Zonic. Gillar svarta hästar med bläs. :D
Hoppas allt går bra för dom små liven i framtiden.

Dom e ju suuuper söta båda två!!! :love: Zonic å Zelda e ju alldeles perfekt!!! :bump: Hoppas verkligen att de båda växer upp å blir starka å friska krabater! :banana:

Lycka till!

Den är väl flyttad till på tisdag? I varje fall enligt annons i senaste ridsport, om vi nu pratar om Hingsttåget Lyx. :confused:

Nä, vi pratar Flyinges hingstvisning.
Men jag orkade inte åka (fölvakar ytterligar ett sto), bad en kamrat hålla koll på Welt Hit II åt mig istället, för det var honom jag var intresserad av.

Allt är bra med småfolket (som vi kallar tvillingarna) de får komma hem i nästa vecka när antibiotikakuren är slut.
LÄNGTAR !

Så härligt att få hem 'småfolket' och mamman, hoppas nästa sto hunnit föla innan dess då.. 'gudars' va mkt jobb du får framöver ;)

Mycket jobb blir det ja.... och jag som skulle åka till Göteborg Horse Show, det blir nog inget av med det nu.
Fölisarna behöver stödmatas i flera månader så någon semester att tala om lär det inte heller bli.... i år heller.
Förra året förlorade vi ett sto i fölningen och fick flaskmata föl i 8 månader.

Både Z&Z är iallafall pigga och busiga nu, de hade rodeo i boxen i morse när jag pratade med veterinären. Om inget tillstöter kommer de hem måndag eller tisdag.

Den andra tjockisen är inne på sitt 341:a dygn och visar inga tecken på att det är dags... vad trött man blir på att vänta.

Ååå hoppas det går bra och att du får hem dom. Hellre skippad semester och dom klarar sig.

Semester kan man ha när man blir gammal ;)

Hoppas den andra behagar föla innan dom två små grynen kommer hem.

Så underbart roligt att de överlevde :)
Lycka till med sötnosarna och kommande föl också!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 723
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka