Tvillingföl

Men visst ser han ut som en liten Zonic ?
Zephania är tänkt att uttalas Zefaania, är inte heller riktigt tillfreds med det namnet men har inget bättre på lager just nu. Får fundera vidare.

Zonic är klockrent ja =)

Zephania tänkte jag mig Zepania i huvudet, Zefaania är finare, men det känns ändå inte riktigt bra som sagt. Men Zonic är givet och helt klockrent =)

Sicka söta fölisar.. jag blir så himla avis!!! Mitt sto var dräktigt men resoberade.. blir sugen på att betäcka om henne i år när jag ser dina föl!!!!
Lycka till med lillkillen!

Gud vilka söta! Min medryttarhäst väntar oxå föl efter Zephyr när som helst nu och det är kul att se hur andra föl efter honom ser ut.

vill du ha namn på Z?
Jag har döpt två valpkullar på Z så jag har lite namn på lager, stonamn:

Zorayah, Zalisha, Zingoalla, Zamira, Ziara, Zayonara, Zerafia, Zerafina, Zestelle, Zalome, Zibonne, Zandrina.

För att nämna några :)

Vad ljuvliga de var :)

Zonic och Zonica...dök upp spontant.

Blev förvånad över att så mycket vitt efter Zephyr. Han har väl själv inte mycket?!? Ser ju mamman har mycket vitt men trodde det skulle vara mindre vitt.

grattis grattis!
jag hoppas att det går bra även i fortsättningen!
Zonic är jättebra, men till stoet kanske Zeraph passar? Eller är det för killigt?

du kan få hingstnamn på Z också:

Zhetan (=djävul), Zewadi, Zabibu, Zinardi, Zilverado, Zabre, Zargazzo :)

Vad lustigt.
Satt just i bilen och klurade på stonamn, då ploppade Zelda upp i skallen och jag tyckte det lät bra. Hade ingen tanke på att det också var ett spel, tänkte mest på Sabina-tonårshäxan.
Så ser jag nu att du kommit med samma förslag, det måste ju vara ett omen, eller hur ?
Zonic och Zelda, ja varför inte, får smaka på det under dagen.

"Zonic" kämpar på, han har haft en dipp igen under dagen och varit väldigt slö, antikroppsvärdena är fortfarande låga så han tankas med mera plasma.
Prover visar på en begynnande infektionsbild så även antibiotika är insatt.
Trots allt tycker veterinären att det ser mkt hoppfullt ut och tror att det ska gå vägen.
Stoet är ganska medtaget, hon magrade ordentligt sista veckorna av dräktigheten trots fri tillgång på foder och som ni ser på bilden har hon inte mkt att ta av, så därför stödfodras de små med Salvana för att hjälpa henne lite.
Trodde jag skulle få en lugn sommar i år, förra året förlorade vi ett sto i fölningen och nappmatade hennes unge varje timme i 8 månader.

Nu är jag så trött, kom hem 3 i natt från Strömsholm tyvärr har inte mina andra hästar någon större förståelse för det så jag var uppe och fodrade igen kl 6 i morse.! GÄSP !
Skulle ställa kvar transporten på Strömsholm och lyckades i beckmörkret backa ner den i ett dike, så om någon har vägarna förbi stora ridbanan och ser en Startrailer på sniskan så är den min. :crazy:

Ska det vara Z namn? Jag har en del....

Ston:
Zantizzima, Zaida, Zehra, Zoe, Zabrina, Zamir, Zareena, Zenta, Zora, Zenita, Zerena, Zammet, Zaahidah, Zaahirah, Zaakiyah, Zabrina, Zacarias, Zachyia, Zada, Zaelea, Zagros
Zahara, Zaheerah, Zahira, Zahraa, Zahtwon, Zainabu, Zaji
Zakiya, Zakiyyah, Zakura, Zamara, Zambesi, Zandra, Zanna
Zapopan, Zaquon, Zara, Zaragoza

Hingst:
Zoltan , Zeke, Zana, Zack, Zappa, Zeb, Zenon

Tips gå in på barnnamnsidor. Bara på girl och Z fick jag 112!!! träffar (orkar inte skriva av alla....) på denna sidan: http://www.parentsplace.com/pregnancy/babynames/

Jo jag har 'smakat' på det under dagen och fastnat för det. Lite anknytning till brorsan och ett tema, och kort och bra och ligger bra i munnen (gillar eg inte alltför svåruttalade namn).

Jag röstar (såklart) på Zonic och Zelda, men du har ju ingen panik så fundera lite mer du =)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 723
Senast: YlvaG
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka