Sv: Arabavel 2008/2009 forts
Ja det kunde man ju itne se på den videon jag sett, eftersom dom på ett löjligt ästt inriktade sig i princip helt på huvudet :/ när dom filmade.
Och ja, om man behvöer försämra exteriören för att vinna show, ja då är det att förstöra araben.
Jag önskar att jag kunde säga att jag tycker show förbättrade arabhästens exteriör, men det kan jag inte tyvärr.
Jag är som sagt uppvuxen med show och älksar det, och det gör MIG sårad och ledsen att det har blivit som det är
.
Edit: för övrigt vill jag understryka att JAG har ALDRIG sagt att nån slags extremtyp/ultratyp/vad man nu vill kalla det, har nåt med att göra med dålig ridbarhet.
Jag själv använder inte ens dom orden, och har inget emot sånna hästar, även om dom inte alltid är min personliga smak, men jag talar inte illa om dom eller använder taskiga ord.
Om jag kritiserar så är det pga, exteriör.
Jag har aldrig talat illa om Pianimissa, jag har inte sett nog av henne för att uttala mig om nån exteriör, men från det lilla jag sett så var det inte något jag tyckte illa om.
Från att ha sett föräldrarna nu så tycker jag inte något dåligt direkt, pappan såg ut att ha trevlig exteriör (fast jag skulle vilja se dom uppställnda normalt men men) om något platt kors för mitt tycke, men inte dålig.
Mamman var ju inte rakt från sidan men jag tror hon hade en något lång länd för mitt tycke.
Jag har heller aldrig hävdat att ALLA vinnare är dåliga ridhästar exteriörmässigt eller annat, bara att jag personligen ofta inte skulle vilja ha dom, eller inte tycker om dom, pga exteriör.
Jag har också sagt att det finns fina vinnare med bra exteriör, så det är verkligen inte svart-vitt som jag ser det, men jag ser en trend som jag inte gilalr helt enkelt.
Oh det är exteriör som är dålgi jag har nåt emot, sen skiter jag faktiskt i om dom är show hästar eller inte, jag har inget emot showhästar, jag har ju en själv som är avlad för det och haft en annan som jag älskade högt som är blommeröd uppfödd och var avelshingst (inte hos mig dock).