Sv: Arabavel 2008/2009 forts
Jo nej du har rätt, dock menade jag inte att han har tävlingsmeriterade dressyr avkommor, men jag har kunskap och erfarenhet nog att kunna se att dom avkommor jag sett personligen har just lätt för att samla sig och kunna komma under sig, och hade bra vinklar.
Och därför har dom ju extremt lätt för sig i dressyren, även om dom inte hunnit långt eller nånstans i sin utbildning så har dom ju ändå lätt för sig i det liksom.
Var så jag menade, men du hade rätt i att jag pratade om dressyr
Dock inte alls nädvändigt vis tävlingsdressyr eftersom jag ser så jävla mycket skitridining och dömning där helt ärligt, men är ändå kul när folk försöker meritera där, är bara att det kan vara svårt pga, domare eller rasism, men det går.
Traloppans häst Chocco är ju ett bra exempel på en häst som iallafall kommit hyfsat långt inom den grenen, inte perfekt byggd eller nåt men har hjärta och kämpar som jag uppfattat det jättebra, men han har ju också en ryttare osm satsade på det och det är inte nog sånna helt enkelt och är ju därför det är så ovanligt med några dressyr meriter eller ens nån utbildning.
ps: glömde att säga att det fanns enstaka steg på den bruna i videon där han börjar samla sig lite åt det korrekta hållet, men tyvärr inte länge nog elelr sammanhängade, men det är ju ryttarens fel.