Hur hög blir hästen och vad heter färgen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pigelin73
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hur hög blir hästen och vad heter färgen?

Först - det finns ingen färg som heter gulblack :idea: utan det var sannolikt en ljusbrunblack.

Sen, jag vet inte hur långt bak i tiden, men tidigare fanns det icke-blacka fjordingar och det gör ju att det ganska länge kan ha funnits heterozygot blacka fjordingar som alltså kunnat lämna ickeblacka avkommor. Numera anser man väl att alla fjordingar är homozygota.

Ja han var gul i mina ögon med då med allsäkerhet ljusbrun i dina ID- och färgbeskrivar ögon ;)
och det var också ganska länge sedan.

För den som vill ha stammen så tror jag inte det säger så så mycket heller. Om jag kommer ihåg rätt så hette pappa Boy och mamma Grete.

Sv: Hur hög blir hästen och vad heter färgen?

Har en fjordkorsning hemma i mitt stall dock (inhyrd) Fjord-arab,ca 155 i manken.Med tecken.(funderar på om det är ägaren ovan?)Ljust black (ljusare än normalfjord) e.Wieschniak (gud jag vet ej hur det stavas,men godkänd arabhingst iaf) u.karin (e.skaffaren)

Vad heter denna ljuvliga varelse? Född? Kön? Kanske en bild? Karin är nämligen Karin 2056 och hon behöver fler avkommor i min databas. :p

Liknande trådar

Q
Avel Hallo allesammans! Jag är inte så hej på det här med färger (andra än typ vanlig brun,svart, fux och skimmel) och därför har jag en...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: ameo
·
Western Hej slänger ut en tråd här efterom jag inte förstår vad min quarter har för färg...?? (även den som ritade konturdiagram mm var osäker...
Svar
5
· Visningar
3 244
Senast: lillaida
·
Övr. Katt Min stallkatt ser enligt en del skabbig ut :D Hon har vita tecken och är spräcklig (tabby?), alltså har ränder. Men hennes färg i...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: evis
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 704
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?