Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Anläggning Jag har mina hästar på lösdrift. Har flocken uppdelade i två hagar, och av praktiska skäl så är det endast den ena flocken som har...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 904
Senast: X_tremless
·
Ekonomi & Juridik Var gör ni av gammalt/dåligt hösilage? Nu har jag löst det för denna gång, men jag är ändå nyfiken på hur folk gör. Denna gång slänger...
2
Svar
22
· Visningar
6 162
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Vi har blivit med en häst som vi inte fått passet till. Förgående ägare påstår sig postat det men det har inte kommit. De svarade inte...
2
Svar
31
· Visningar
9 418
Senast: Yttik
·
Q
Ekonomi & Juridik Någon här som har erfarenhet av att antingen sälja eller köpa häst på distans, osett? Hur gör man rent praktiskt med...
2
Svar
22
· Visningar
5 684
Senast: SAVVY
·
G
  • Låst
Ekonomi & Juridik Står i ett stall idag med 7 boxar och vi är endast 3 inhyrda !! I kontraktet så står detta som gjorde mig förvirrad och har aldrig varit...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 640
Ekonomi & Juridik Jag har inte haft egen häst på snart tio år, har tidigare haft tre. Nu har jag efter flera års uppehåll samt lågavlönade jobb och...
2
Svar
21
· Visningar
4 282
Senast: moonstruck
·
Ekonomi & Juridik Hur funkar det i en grusad hage resp en helt helt söndertrampad hage med enbart lera året om? Gäller fortfarande att hästen får...
Svar
12
· Visningar
1 889
Senast: miiiiiiia
·
Hästmänniskan Åh jag är så trött på det här nu, så jag måste få lite input från hur någon annan tänker. Såhär är nuläget: Jag hyr en boxplats i...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 870
Senast: fiaskurken
·
Ekonomi & Juridik Om du framför ett ekipage på B-kort där släpet är typat högre än bilen får dra så det blir olovlig körning, vad händer då EXAKT? Man ska...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: mumin
·
Ekonomi & Juridik Om det i ett kontrakt står att "vid avtalstidens slut och vid avflyttning skall box, skåp och andra utrymmen som använts tömmas och...
Svar
16
· Visningar
2 183
Senast: lahsd
·
H
Hästmänniskan Hej. Jag är en outbildad ridlärare som håller lektioner för yngre barn (6-12 år). Nu har jag tagit över ridgrupper där eleverna kan lite...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
14 269
Senast: Filura
·
Anläggning Hola, För de som vill följa vårt stall- och lösdriftsbygge... Dikning av hagmark Dikning och delvis dränering för stallet samt...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
49 829
Senast: axel
·
Hästmänniskan Jag ska under hösten göra ett examenarbete inom området häst och är helt idélös! Det kan som sagt vara i princip allt inom häst, en...
Svar
8
· Visningar
1 508
Hästmänniskan Jag känner mig som världens mest oturs förföljda människa:( OBS. Det här är en lååång klagotråd..! Mitt hästliv har de senaste...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: Lazy Lady
·
M
Hästmänniskan Ska kolla på en häst i helgen och funderar lite på det här med veterinärbesiktning som jag såklart vill ha om hästen är intressant. Vad...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: tuaphua
·
M
Ekonomi & Juridik Ska iväg och titta på en häst i helgen som är försäkrad i Agria. Bör man ringa till Agria och kolla så att säljarens uppgift om...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Liten
·
Anläggning Eftersom min förra tråd blev "sönderpsykologiserad" startar jag en ny. Kort och gott: Går det att laga lecasten? Hur gör man?
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: lahsd
·
Hästmänniskan Jag vet egentligen inte vad jag vill få ut av den här tråden men hoppas någon orkar läsa... Jag går just nu i tankar att sälja en av...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 936
Senast: Quickeman
·
Anläggning Min nya häst sparkar så att den murade lecaväggen spricker. Vad kan man göra? Finns det bra gummimattor man kan sätta upp?
2
Svar
25
· Visningar
5 759
Senast: pulkaskurk
·
Anläggning Efter 7 sorger och 8 bedrövelser är nu vår ligghall så färdig att den kan användas. Underbart efter allt krångel vi haft, men hur som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 819
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar