Ligghall? nej toalett!

Sv: Ligghall? nej toalett!

Har bädd av mjukt träflis/barkmaterial som är lite som torv, fast det fryser inte. Resterna efter tillverkning av smålandsstaket som vi får gratis.
[/QUOTE]
Nu gav du mig en bra ide. Det finns ett lokalt sågverk i närheten som säljer bark som många har i sina hagar runt foderplatser osv. DET kan nog vara något för ligghallen. ska kolla upp detta!!:)

Jag önskar att mina också kunde ha sin toalett utanför hallen. Lättare att mocka där. Men de är inte inne på samma linje.

En liten uppdatering.
Nu har hästarna använt sin ligghall i drygt 1,5 månad. Den senaste veckan har de faktiskt inte ätit upp riktigt all halm. De lämnar lite kvar, samt att de har börjat lägga mycket högar utanför hallen. Det är ungefär hälften med träck i hallen nu mot tidigare. Nyhetens behag har nog lagt sig. De inser att halmen finns där och inte måste hetsätas. Att de lägger fler högar på utsidan är kalasbra för då kan de ligga torrt och bekvämt därinne. (att det är krångligare att mocka utanför där gruset inte satt sig än, det får jag ta)
Det går åt rätt håll!!

Du får försöka se det positivt- tänk vad litet parasittrycket blir när du måste mocka hela tiden!

jag mockar alltid den delen av hagen, men det blir ju mer effektivt nu förstås. Jag är glad att de börjar hitta bättre vanor.

Liknande trådar

Anläggning Vi har A-ponny, D-ponny och Häst i stallet som har 3 boxar lämpade för deras storlekar. de går på sk lösdrift och har fri tillgång till...
Svar
0
· Visningar
1 030
Senast: mortill3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka