Att "tvingas" sälja en del av sig själv...

Sv: Att "tvingas" sälja en del av sig själv...

Bra. Tycker du är på rätt väg. Jag tolkar det du skriver som en osäker häst som behöver bli trygg. Han är nu mer eller mindre van vid att ridturerna innebär strid i någon form och han behöver komma ur det i första hand. Så många små rundor där du inte behöver bråka med honom gör honom gott nu.

Någon strid kan jag då inte hålla med om att det någonsin har varit på någon ridtur. Inget våld har används.

Strid för mig behöver inte vara fysisk- men uppenbarligen vill du en sak och han en annan. Jag menar bara att ni behöver vara helt överens ett tag så lägg dig på en nivå där det enkelt funkar så hästen får lite självförtroende

Jaha du menar så!
Jo, det är så vi jobbar just nu :) Med småvändor bara. Och han har börjat bli bättre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka