Kassera hösilage

Sv: Kassera hösilage

*kl*

Jag har två kassa balar som jag vill göra mig av med och skrev till renhållningsföretaget. Fick svar att ensilaget gick bra att kasta i trädgårdsavfallet och att plasten ska kastas i restavfallet.

Varför i restavfallet och inte i mjukplast/plastförpackningar? Nån som vet? Räknas det ej som förpackning?

Sv: Kassera hösilage

Du bör få slänga på ÅVC utan att betala, såvida du slänger som privatperson. Man kan nog undvika att köra mer än en bal åt gången så de hinner tömma containern.

Jag hade 15 balar hö att slänga (småbal) och det fick man inte slänga på vanliga tippen utan jag skulle fått åka till en "specialtipp" här i malmö och där få betala en avgift. Hade det bara handlat om en eller 2 balar hade det gått bra att slänga i vanligt trädgårdsavfall. Men det beror väl på hur fräck man är, inte säkert att dom sagt nåt om jag bara åkt dit och dumpat skiten bland trädgårdsavfall.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare