Sv: Ridelever ramlar av - vad göra?
Jovisst men ibland behöver man ett wake-up call istället. Särskilt om man har ansvar för en massa barn på hästar!
Jag både håller med och håller inte med. (ang wake-up call).
Först och främst ang att TS skulle avra ett troll, oavsett så är det ju en debatt som väckts så jag hänger på...
I tråden (så långt som jag nu kommit) så kan jag inte se att TS skrivit något om sin ålder, inget om vad denna är utbildad inom eller något alls om sig själv förutom att denna inte är utbildad ridlärare.
Nu lät det för min del som att TS var ung, och jag tror många andra tolkade det så också av att läsa på era reaktioner men...
Det säger inget egentligen om hur bra ridlärare TS är.
Utifrån faktumet att h*n har hand om barn så utgår jag ifrån att denna inte är så himla avancerad i att rida själv.
Men det betyder inte att TS inte är duktig på att ha lektioner för barnen, att lära ett barn att rida är inte så avancerat när det kommer till vad barnen ska lära sig... De ska lära sig start, stopp, styra, rida lätt, ridvägarna osv. Inte så avancerat egentligen.
Så kommer vi till säkerheten.
Bara för att TS inte är utbildad ridlärare så kanske det ändå finns en insikt i ett säkerhetstänk. Eller så finns det inte där, det kan vi inte avgöra.
En utbildad ridlärare kan inte göra så mycket mer än en outbildad om det händer en olycka (dvs i den stund som olyckan sker, hästen skenar, INGEN kan stoppa den oavsett vad man har för utbildning), och har bara den outbildade ridläraren/instruktören ett säkerhetstänk så är det ingen skillnad i vad de kan göra för att förebygga olyckorna.
Så vi vet alltså inget om TS ålder, hon/han kan vara 30+ och ha ett bra säkerhetstänk för att h*n har ett bra analyserande och reflekterande tänk.
Eller så är TS 15 år, ger lektioner mot ridlektioner och saknar allt vad säkerhetstänk heter...
Eller så är det något mitt emellan där.
Svårt för oss att veta, så varför döma, bättre att komma med konstruktiv kritik, det är även med konstruktiv kritik man når ut till andra bäst.
Man kan ge konstruktiv kritik på fel också. Med bättre resultat.