Sv: Ska vi i stallet "ragga" nya hyresgäster?
Det kan vara så simpelt att hyresvärden hyr ut boxplats, förväntar sig att var ochs en sköter sin häst. Man har då i stallet skapat ett kollektiv, genom det är man lite beroende av att det finns så många som möjligt som är delaktiga i kollektivet. Men det behöver inte alls ha något med stallägaren att göra, då är det något som hyresgästerna själva har valt.
Jag citerar TS inlägg.
Jag utgår ifrån att detta inte regleras via ett kontrakt samt att TS och de andra inte blivit informerade om att de ska ragga nya hyresgäster iom att TS börjat tröttna på det och skriver tråden.
Om det regleras via ett kontrakt, eller om hyresgästerna vid inflyttning blir informerade om att de ska ragga nya hyresgäster själva om det blir tomt så är det ju en helt annan fråga och då är ju svaret rätt enkelt, ja... ni ska göra det.
Det kan vara så simpelt att hyresvärden hyr ut boxplats, förväntar sig att var ochs en sköter sin häst. Man har då i stallet skapat ett kollektiv, genom det är man lite beroende av att det finns så många som möjligt som är delaktiga i kollektivet. Men det behöver inte alls ha något med stallägaren att göra, då är det något som hyresgästerna själva har valt.
Jag citerar TS inlägg.
Såhär är nuläget:
Jag hyr en boxplats i ett stall, kallhyra. Jag betalar alltså enbart för själva platsen, och i det så räknas det även el, vatten, att stallägaren fixar staket och så vidare.