Som jag skrev tidigare så är det saker och viss service samt syn på hästhållning som lovas muntligen när man är där och tittar på boxplats... Sen står det inte i kontraktet- då ändras saker snabbt- jag tycker inte att jag har orimliga krav, det blev utlovat att det skulle lunch fodras... Sen slutar stallägaren med det, då försöker vi hästägare gå ihop för att lösa detta själva- då är det helt plötsligt tvär nej på att det ska ens ges lunch.. ( det förstör marken i hagen) då åker jag ut till stallet varje dag och TAR in min häst och lunchar honom inne... Då är det helt plötsligt förbjudet att släppa ut hästen igen efter det... Är du istallet och tar in hästen så är det förbjudet att släppa ut igen om kl passerat 14, vanligtvis går hästarna in vid 16-17. När jag varit i stallet kl 7 varje morgon 3 dagar i rad och det är inte morgon fodrat än... Så morgon fodrar jag- stallägaren dyker upp kl 10!!! Och säger hoppsan jag försov mig.., vilken tur du fodrade- detta händer flera gånger i veckan. Min häst vattenkopp har varit trasig i 2 månader jag har påpekat detta flera gånger...inget händer, då hänger jag in en hink så han får vatten... För i hagen får vi inte ha vatten till hästarna... Då tas hinken bort med hänvisning till att vatten systemet fryser om inte alla vattenkoppar används... Ja hoppas ni förstår nivån, och jag tycker inte jag är omöjlig eller jobbig, men tyvärr står det inte i kontraktet att stallägaren tillhanda håller fungerande vattenkopp, och alla "förbud" finns inte med och detta sa ingen något om när jag flyttade dit. Så det jag funderar på är att i nästa kontrakt jag skriver ska det viktigaste stå med: typ el i hagen, tider hästarna ska få mat, eventuella regler osv...