Oh ja, galna stallägaren är det gott om här med och jag är så LESS. Flyttade från förre då stallägaren inte tog säkerhet på allvar alls, utan noll ström i stängsel på sommaren etc. 100 meter från stallet finns en 90 väg. Hon har haft hästar som rymmer, men bryr sig inte. Sen blev det flyt- nuvarande stallet är den tanten helt jävla galen, kör runt med folk som dom vore hennes slaver. Tex måste alla lämna stallet senast 18.30, helt sjukt. (fanns inget om denna infon vid inflytt) Min häst är blivit lämnat ensam ute i hagen flertalet gånger och stallägaren bara ljuger mig rakt upp i ansiktet när jag konfronterar. Alla andra hästar fick frost isolerade vattenbaljor förutom min. Stallägaren som kör förbi med släp i full fart när man håller på att ta in sin häst från hagen, så hästen blir helt uppjagad. (visar noll hänsyn). Mobbade en annan uppstallad fram för alla och dessutom gått förbi när hon stod och snackade skit om mig till halva stallet. Finns inget kontrakt "för det har vi inte här"- nej, för då kan man ju inte ändra saker hela tiden, som man själv vill. Man får inte använda spolspiltan heller, utan man får tvätta hovar i en hink i boxen (men stallägaren annonserar glatt ut att spolspilta finns i sina annonser)Skriver under på detta. Har letat ny stallplats mer eller mindre aktivt ett tag nu och skogstokiga tantaluror måste vara klart överrepresenterade här. Senaste jag mötte var som en karaktär ur Twin Peaks. Dom ställen som drivs av någorlunda normala personer är det lång kötid till.
”Stallhyran betalas kontant till mig”
”Eftersom jag är tränare själv tillåter jag inga andra tränare på min anläggning”
”Jag har hållit på i 40 år så jag kan ALLT”
Fritt citerat från en stallägare vars anläggning vi var och kikade på. I övrigt har jag fått sms på massutskick i versaler från dom två senaste stallägarna, där tonen är uppläxande på ett enligt mig opassande sätt för en professionell näringsidkare. Förlåt för rant men jag börjar tappa hoppet snart.
Skall bli så jäkla skönt att flytta därifrån, så jag håller verkligen alla tummar och tår att nya stallet är bättre. När jag stod uppstallat innan jag flyttade till denna delen av landet så hade jag aldrig såna bekymmer alls. Men folk här omkring verkar helt jäkla knäppa i huvudet. Känner min motivation till stallet har jag tappat rejält, och mått så jävla dåligt över detta psykopat stallet. Ångest i magen varje gång man skall åka ditt. Och då har jag inte ens skrivit ut 1/4 del av alla sjuka saker som hänt där.