Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Jag söker någon som jobbat i frankrike med hästar och som kan dela med sig av sina erfarenheter därifrån. Jag är en tjej som funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 816
Senast: Lucky
·
Anläggning Hej hej Finns det någon som känner till något man kan använda till sin fyrhjuling för kortare transporter av hösilagebalar? Tänker...
Svar
14
· Visningar
7 639
Hästmänniskan Hur trivs ni med ert val att bli djurskyddsinspektör? Vad är era arbetsuppgifter och hur kan en dag se ut? Hur såg utbildningen ut...
Svar
4
· Visningar
3 856
Senast: Marty
·
M
Hästmänniskan Ja jag är en dålig medryttare. En av dom som ofta ställer in när jag sagt att jag ska rida. En sån som i perioder inte orkar med. Men...
2
Svar
36
· Visningar
5 577
Senast: emlem
·
Hästmänniskan Har en 17-årig valack som har en gedigen skadehistorik bakom sig och som nu precis är behandlad för en inflammation i ena hasen...
2
Svar
33
· Visningar
3 393
Senast: Filura
·
Anläggning Om man inte har möjlighet att dra fram el till hagen kan Thermobars isolerade modeller vara ett alternativ i vinter? De är ju rätt...
2
Svar
21
· Visningar
10 920
Senast: suberdoo
·
F
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur mycket en ridkolehäst brukar gå per vecka?
2
Svar
26
· Visningar
7 241
Senast: Cha9
·
S
Anläggning Hej! Jag vill gärna ha tips om böcker och annan litteratur om vad man ska tänka på inför byggnation av stall och manege.
Svar
3
· Visningar
913
Senast: capellapepe
·
Anläggning Säg att ett stall inte alls håller måtten när det gäller takhöjd, boxstorlek etc. Om man ändå har en häst i ett sånt stall vem är det...
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: E17
·
Ekonomi & Juridik Jag hoppas att denna tråd är tillåten här, ta bort den om den inte är det. Jag undrar vad ni anser är rimligt att betala för olika...
Svar
12
· Visningar
1 921
Senast: Tousse
·
Hästmänniskan Hej! Rent hypotetiskt, om ni skulle byta stall, vilket av dessa två skulle ni välja? * hästen ute dygnet runt och den själv kunde...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 690
Senast: Tousse
·
Ekonomi & Juridik Har skrivit under ett (häst)kontrakt med person A. Person A har sagt upp avtalet (helt ok) och det har nu uppstått en fråga som gäller...
Svar
15
· Visningar
1 918
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Hej, stallet börjar bli klart och mellanväggarna tillboxarna är klara. Men nu till fronterna. Nisom har gallerdörrar till murade boxar...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: lizan
·
Ekonomi & Juridik Ikväll/inatt så åskade det rejält och min häst tog sig ur hagen (gissningsvis så åt han gräs under/bredvid staketet och när det small...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Dalatjej
·
Ekonomi & Juridik Jag har en liten fråga om detta med uppsägningstid. En vän till ska låna en häst på lång tid och ägarna har inget intresse att ta...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Anläggning Japp, som rubriken avslöjar: Vad kostar halmen i höst? Halmskörden har ju milt uttryckt varit ojämn i landet denna höst, på ett...
Svar
6
· Visningar
2 561
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Går i nian ochhåller på och kollar på massa olika gymnasium. Jag och en kompis är lite inne på antingen svedala eller varberg...
Svar
12
· Visningar
1 888
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Detta kan bli lite förvirrande och lite rörigt, men hoppas någon förstår. :) Jag har varit sjuk i 1,5 år och därmed tappat i princip min...
Svar
0
· Visningar
1 032
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag ska ev köpa en häst som är A1- samt vet.vårdsförsäkrad i Agria. Med de här halvnya villkoren ersätts ju tydligen kostnader för...
Svar
7
· Visningar
1 365
Hästmänniskan Är det någon som har koll på ungefärlig kostnad för den veterinärbesiktning som ska göras inför tecknande av en försäkring?
Svar
11
· Visningar
5 154
Senast: Baggisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka