Isolerad Thermobar

Sv: Isolerad Thermobar

Jag har använt frigolitisolerat kar. INgen lösdrift. Hetvatten (10 liter ungefär) på morgonen och vid snorkallt (-30 typ) en ny hink på em.

Inget lock nattetid. Inga problem. Vid ihållande snö kan det blir snösörja i karet som man får skopa bort och fylla nytt vatten men annars inga som helst problem.

Mina hästar har aldrig haft så mycket vatten med så lite insats som förra vintern. (Kallstall så frigolitisolerade hinkar med inne, höll sig det med =))

Sv: Isolerad Thermobar

kl.
Jag köpte mig en thermobar ISO förra vintern till mina två hästar på lösdrift. Eftersom de fick så många beställningar då så hade de inte det karet som jag ville ha inne på lager, så jag FICK ett större kar av dem fram till mars när det jag eg ville ha kom in på lager igen.
Det karet jag hade var ju alldeles för stort för mina två (nu i sommar har de inte lyckats dricka upp ett fullt kärl en enda gång innan vattnet har blivit dåligt och jag har bytt vattnet) så jag fick en is-skorpa i kärlet under de dagarna som det var under ca 10-15 minus.. Men den låg ju bara på ytan så det var jätte lätt o slå hål på det och plocka ur det.
Nu har jag fått mitt nya och jag tror inte alls att det blir samma problem i vinter.

Summa: Ja, det är lätt värt pengarna för att få ett stabilt och säkert vattenkar till hästarna. Bara den saken att plasten är livsmedelsgodkänd och dessutom att det är lång garantitid på dem avgör det lätt!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har en liten dröm att bygga ett växthus inom ett år eller två. Tanken är då ett växthus på mur som delvis funkar att odla lite i men...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: ameo
·
Anläggning Vi ska gräva in det kommunala avloppet nu och tänkte då slå två flugor i en smäll och gräva ner vattnet ut till hästarna. Jag vill att...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: domesticus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA