Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Hästmänniskan Jag har ridit hela mitt liv, alltid haft egen häst minst en, oftast 2 åt gången, någon gång har jag haft 3 som jag hållt igång...
Svar
16
· Visningar
4 093
Senast: Lyga
·
Anläggning Vi har ett högt parasit tryck. Är det bäst att plöja nu och vila till våren och då att så nytt. Alternativt vänta till våren med...
Svar
15
· Visningar
2 049
Senast: mul
·
B
Ekonomi & Juridik Vi funderar på att bli fodervärdar till en b-ponny till vår dotter. Vad ska vi tänka på? Vi äger flera ponnier innan men just...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag har läst och läst och läst på jordbruksverkets hemsida och på min rasförenings hemsida men det står ju bara kopierat från varandra...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Har blivit erbjuden att köpa en ponny till billigare pris, för att jag är jag typ. Nackdelarna är att han är hingst, och bara 130 hög...
Svar
12
· Visningar
1 706
Senast: _Molle_
·
W
Hästmänniskan Är det någon som kan ge tips om hur jag ska få till det med elen i trådarna? Eller rättare sagt...hur ska jag få till det så att...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 567
Senast: Spirit
·
Ekonomi & Juridik Jag var helt inne på att byta till en försäkringsbolag då en släkting varnade mig för det. Alla bolag har ju skitsnack såklart, och...
2
Svar
34
· Visningar
4 354
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder. Vad är rimligt att betala i stallhyra. Jag hyr eget stall till mina två hästar, där finns egentligen plats...
Svar
13
· Visningar
1 607
Senast: Fredrikan
·
Hästmänniskan Om tråden ligger fel, får moderatorn gärna flytta på tråden. Står lite handfallen. Köpt en ponny på aktion idag, när jag fick passet...
Svar
18
· Visningar
2 853
Senast: Mixess
·
D
Gnägg Nu vill jag se bilder på era korsnings hästar :D Jag är grymmt förälskad i just korsningar av alla dess möjliga slag :) Visst är jag...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: dannii
·
T
Ekonomi & Juridik Till hösten 2012 kommer jag att ha mitt egna stall färdigrenoverat och har tänkt hyra ut några platser. Gården ligger beläget i norra...
Svar
7
· Visningar
3 344
Senast: Sam
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle bara kolla om någon här vet eller har koll på om det finns möjlighet att jobba med hästar i Tokyo? Det känns inte...
Svar
6
· Visningar
2 730
Senast: iNHALE
·
Anläggning Vi bygger lösdrift, och för första gången funderar jag på att låta årets två föl gå där med sina mammor och de andra stona. Tidigare...
2
Svar
23
· Visningar
4 564
Senast: eigollet
·
E
Ekonomi & Juridik Är det rätt eller fel att betala full boxhyra under en uppsägningsmånad då hästen akut fått avlivas månaden innan? Hästen finns inte...
Svar
15
· Visningar
2 113
Anläggning Hallå alla! Vad skulle ni vilja ha i stallet(eller anläggning) där ni har er häst? (eller hemma) Vad tycker ni är viktigt? T.ex...
Svar
9
· Visningar
1 825
Senast: jein
·
Hästmänniskan Först och främst, jag hoppas att jag har placerat tråden rätt nu! Jag går första året i gymnasiet och varje dag så har vi en MT...
Svar
14
· Visningar
2 337
Senast: Sickan
·
Anläggning Är det någon som har Prestiges stallinredning och vad tycker ni i så fall om den ? Ser ju ut att vara en ordentligt gedigen inredning...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Har beställt hem ett back on track bälte till min rygg. Någon som har ett sånt elr provat? vad tkr ni om det? hjälper det? Köpte ett...
Svar
13
· Visningar
6 088
Senast: Jimma
·
K
Hästmänniskan Hej! Här kommer ännu en personlig penga-fråga, men jag hoppas att ni vill hjälpa mig. Jag ska köpa häst vår/sommar 2012. Jag ska köpa...
Svar
18
· Visningar
2 327
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Är det någon som handlat häst på auktion i Sverige eller utomlands (europa)? Hur fungerar det rent praktiskt? Just det här med pengar...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur