Varnad för försäkringsbolaget jag vill ha

Sv: Varnad för försäkringsbolaget jag vill ha

Varför inte skriva ut det här det kan väll inte räknas som reklam att man kan jämföra försäkringsbolagen på ett lätt sätt ?

Mia

Menar du länken? Jag vet inte, det kanske är lugnt? Om inte annat så får väl moderator ta bort länken i så fall.

www.konsumenternas.se
Sen är det bara att klicka sig vidare. Alla försäkringar går inte att jämföra, som t ex olycksfall.

Hej!

Jag hade If på förra hästen och hade problem en gång endast, när dom mitt under behandling fik för sej att behandlingen inte gällde.. Det löstes genom ett snabbt samtal från behandlande veterinär. Utöver det hade jag inga problem alls och under de 7 år jag hade dom utnyttjade jag verkligen försäkringen- dom lär bara ha blivit glada den dagen jag tog bort min pålla.

Nu har jag Folksam och är väl sådär nöjd, visst, pengarna kommer.. nångång.. hoppas jag iaf- jag har inte hört nånting av dom på ganska länge vilket är skumt för jag skickade in räkningar för ganska mycket pengar.. jaja.. det kommer väl hoppas jag.

/Lavinia

Folksam har jag haft i mååånga år,
har faktiskt aldrig haft problem med dom.
de senaste åren har varit ett elände för mig, förra året mista jag två ponnyer o två hundar inom 7 månader, snabba utbetalningar, rekordet var på 3 dagar på en akut avlivad ponny,
i år har jag haft vissa veterinärräkningar och en avlivad valp, valpen fick jag besked om på telefon att det skulle ta minst 6 veckor då det var mycket som låg o vänta sa dom, det tog 4 veckor. Valpen var alldeles nyförsäkrad då den blev sjuk, försäkrad endast i 3 dagar, men det var ändå inget snack utan utbetalning kom utan frågor.
Dom har aldrig ifrågasatt nån ersättning och jag måste nog säga att jag är mycket nöjd med dom.

Bör man varnas för IF? :eek: Dom har räddat mig flera gånger då jag har "maghund" och jag är otroligt nöjd med dom. Dom har aldrig ifrågasatt någonting hittills och har täckt mer än vad jag trodde dom skulle göra!

Det tycker jag inte, vi har fått väldigt bra hjälp av dem vid skada. Klinikerna säger att de är lite "jobbiga" vid direktreglering, då det inte finns något nummer som klinikerna kan ringa in på för att kolla status på regleringen, så man kan få sitta och vänta en del...
Om man betalar själv däremot, så kan man snabbt och enkelt ringa in och sedan kommer pengarna in på kontot efter bara ett par dagar :idea:

Enda negativa som jag upptäckt, visserligen på hund, men jag gissar att det är samma på häst, är att de höjer premien när man utnyttjat försäkringen :cool:
Det hade jag inte fattat innan faktiskt... trevligt med fast självrisk förståss, men nya hunden fick det bli Agria på.

Det låter som det är If du pratar om?

jag har haft IF i några år, har aldrig varit så nöjd med ett försäkringsbolag. Har alltid fått hjälp med mina djur. Dom är lite dyrare men då vet man att det inte kostar med än 2700kr när man åker in med sin häst..eller hund.. dom har alltid varit jätte bussiga och verkar lita fullt på mig som kund. Jag har bara ringt in och sagt att jag har haft kostnader och vad som har hänt och pengarna har varit på kontot dagen efter. Men agria skulle jag inte ta i med tång...

Jag har också If, är jättenöjd! Förra hästen blev utdömd, och jag fick livbelopp. Fick inget avdrag för premien för resterande period, när hästen togs bort.
Väldigt bra bemötande på telefon, lite väntetid ibland vid direktreglering. Men inga konstigheter.

Jag tror att det trots allt kommer an på en själv när det kommer till kritan - m a o vilken/vilka försäkringar och vilka villkor har jag godtagit. Vi är nog väldigt dåliga på att läsa vad som faktiskt ingår i den försäkring vi köper.

Jag har aldrig haft problem med något av försäkringsbolag jag haft, men jag har också noga tagit reda på vad försäkringen ersätter. Många som får problem har bytt bolag och därmed fått reservationer i den nya försäkringen. Så, är hästen försäkrad sedan länge utan reservationer så avråder jag dig att byta. Visst, det kanske ser billigare ut per månad men kan blir ordentligt dyrt vid skada eller sjukdom.

*kl*
Vi har hela verksamheten inkl fordon, hästar, katt mm i Dina. Aldrig några problem!
Agria däremot, herregud.... Strulade alltid med något, ändrades villkor till höger och vänster och dessutom dyrt. Usch.

Jag menar mer på att man ska vara mycket försiktig när man BYTER försäkringsbolag. Hur bra de än är så tror jag inte de tar en försäkring hur som helst utan att kolla.

Håller helt med.
Jag har inte själv råkat ut för det, men andra som bytt försäkringsbolag har sen fått problem med ersättningen.
Vi har succesivt fasat ut våra hästar när vi bytte bolag. Alltså bara unghästar som fått en ny försäkring i det nya bolaget. Äldre har vackert fått vara kvar i Agria tills de sålts eller givits ett minskat försäkringsskydd av olika anledningar.

Var hittar du att de är med på svarta listan? Jag har googlat, men får inte upp att IF ligger där.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 479
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 931
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 834
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar