Hur ta en reklamation vidare? (långt)

Jag håller inte med dig. De har sagt att de inte ser att det ska gå som reklamation. Då handlar tvisten inte om avhjälpandet av felet, utan om ifall det är ett fel som ska avhjälpas.

sen håller jag så klart med om att Ts i sak har rätt och att det är vad de borde göra om de gjorde rätt, men det förändrar ju inte deras ståndpunkt i tvisten.
Ah nej, såklart, steg ett om det skulle gå till TR nu skulle såklart bli att de hävdar att det inte är uppkommet hos dem, det har du ju rätt i. Vilket är skitdumt av dem med tanke på hur lagstiftningen är utformad, men jag tror de räknar med att få orkar ta striden…
 
I ett helt annat ärende och ett snarast bluffföretag så var vår enda chans att sätta hårt mot hårt, 'bråka' och inte ge vika en enda jäkla tum.
De hade 'rätt' men körde en sjujäkla fulspel från början och med det som (inofficiell) affärsidé. Det var vad de levde på. Men de hade vattentäta avtal.

Min uppfattning är att de släppte ärendet för att vi tog för mycket energi.
De bråkar isf hellre med såna som bara bråkar lite och sen ger sej för att orken tryter och de inte ser någon annan utväg. Och det ser man egentligen inte heller. Man är för liten.

Vi blev alldeles för obekväma, påstridiga och skitjobbiga och på tiden de fick lägga på oss kunde de krasst nog lura typ åtta andra krakar och tjäna pengar på. Så de släppte oss.
Flera andra som hade samma ärende samtidigt sitter fast i långa kostsamma svindyra avtal..



Jag har inga bra förslag men du gör en insats för nästa person som råkar ut för samma sak. Har du energi så gör allt du kan för att de ska ta det som reklamation.
Det bör egentligen vara billigare och bättre för dom att bara ersätta tvn egentligen..
Och som lyckas ju tyvärr antagligen tillräckligt ofta för att kunna fortsätta på samma väg.
 
Tack, konsumentombudsmannen ska jag definitivt kontakta - har bara varit i kontakt med kommunens konsumentvägledare innan och de ger ju mest bara tips.
Innan jag läst en tredjedel av ts visste jag att det var Netonnet ... Jag hade en flera veckor lång strid med dem om en produkt för ett par hundralappar. Jag bråkade inte för pengarnas skull utan för att bemötandet från deras kundservice var det sämsta jag någonsin stött på, och för att jag hade rätt. Jag fick bortförklaringar och motstridiga besked om jag fick några svar alls, det enda svaren hade gemensamt var att de hade fel. Skulle lätt tippa att shein och temu är bättre.

Anmäl gärna till konsumentverket, då får de mer underlag för en granskning. Jag gjorde det trots att jag visst att det inte skulle ändra något i sak för mig men jag ville att de skulle veta. I anmälan (som går att göra via webben) skrev jag att de kunde ögna några av trustpilots 2700 omdömen, där berättas sanslösa historier.

Jag fick tillbaka mina hundralappar till slut eftersom jag var så jävla jobbig. Men förmodligen blir det svårare för dig eftersom din produkt är värd så mycket mer. Men som jag förstår dig har ARN inte fattat beslut än, gör de det så kan det gå din väg och skithögarna på Netonnet kanske faktiskt följer beslutet.
 

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 437
Senast: DarkInNight
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 409
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp