Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LIA bad troligen om ursäkt för att hennes försök till hjälp och förklaring inte "godtogs".
Tycker faktiskt du va mindre trevlig mot LIA än tvärtom
Tack det var intressant läsning. Hur mycket jobb var det och även jag är intresserad ang. kostnaden totalt med isolatorer osv.Hur stor hage rör det sig om? Har du några bilder?
men hur är det möjligt att inte trycka ihop banden om du använda vanliga isolatorer? eller hade du de platta, raka, och inte de rundade, redan sen tidigare? samt handtagen har väl rundade fästen för tråden?
hur skarvar man banden? behöver de sys, som Polarbandet?
tilläggsfråga: vi funderar ju på byte av staket inför nästa höst och med snömassorna senaste 2 vintrarna och tillhörande jordnings problem - ledning till hästarna av strömmen har ju bandet väckt intresse. dock ser jag inte riktigt hur vi kan lösa problemet ändå om vi inte har dubbelstaket, vilket vi också har i dagsläget. skulle vara livrädd för att endast ha just det breda polar bandet som enkelstaket - om ett sto slår med frambenet och fastnar i tråden när de hälsar över staket, lär skaderisken vara väldigt stor.
KL
Även jag uppfattade att LIA var dryg och antog att hästarna var a) rent allmänt ouppfostrade/felvanda, eller vanvårdade som ville ut ur hagen, samt att folk var puckon som inte hade el rent tekniskt sett i sina trådar, fast det nogsamt redovisats i tråden att el i tråden inte har med saken att göra då snömassorna kommer in i bilden och orsakar total avsaknad av markkänning, dvs hästarna jordar inte och får då ingen stöt.
Om du läser mitt tidigare inlägg, så ser du förhoppningsvis att du har fel i sak här.... fast det nogsamt redovisats i tråden att el i tråden inte har med saken att göra då snömassorna kommer in i bilden och orsakar total avsaknad av markkänning, dvs hästarna jordar inte och får då ingen stöt.
citat av mackan:
Även jag uppfattade att LIA var dryg och antog att hästarna var a) rent allmänt ouppfostrade/felvanda, eller vanvårdade som ville ut ur hagen, samt att folk var puckon som inte hade el rent tekniskt sett i sina trådar, fast det nogsamt redovisats i tråden att el i tråden inte har med saken att göra då snömassorna kommer in i bilden och orsakar total avsaknad av markkänning, dvs hästarna jordar inte och får då ingen stöt.
Knyta är en dålig ide. Ledarna kommer tids nog brännas av, du får även ett spänningsfall just vid knuten. Skaffa skarvklämmor eller sy i hop bandena vid handtaget.
Jag har inte ifrågasatt. Jag har frågat! Detta för att förstå eftersom en del var oklart. Är nämligen intresserad av problemlösningar, fr a okonventionella sådana.
Jag har fr a inte kallat någon för pucko eller anklagat någon för vanvård eller ha rent allmänt ouppfostrade hästar. Beklagligt att du och mackan läser in något sådant.
Nu släpper jag det här "samtalsämnet".
LIA
Ska försöka fixa hit några bilder....