Fungerar det bra att ha föl på lösdrift?

Sv: Fungerar det bra att ha föl på lösdrift?

*kl*
Min åring är uppväxt på lösdrift (född 28 maj) hos uppfödaren & går även på lösdrift hos mig :)

Har endast goda erfarenheter av att ha föl på lösdrift. Det kommer säkert gå bra! :)

Inte läst hela tråden men kan säga att mina hästar går på lösdrift i flock. Allt från avelsston till min ridhäst som unghästen. Fölen går där med och trivs toppen :)

De har fri tillgång på hösilage och får kraftfoder morgon och kväll efter behov. På sommaren flyttar vi gängen till sommarhagarna.

Vi tar hem stoet som ska föla att gå hemma. Får gå hemma en vecka sen med föl och sen åker de till semin och sen till sommarhagen.

*kl*
Inga problem! Faktiskt aldrig haft någon häst på lösdrift, oavsett ålder, som blivit sjuk på något sätt. Haft föl på lösdrift även direkt efter avvänjning.
Har de bara tillgång till bra foder och om de är avvanda har lärt sig att äta eventuellt kraftfoder ordentligt så går det fint (och ligghall såklart)!
:-).

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 289
Senast: Korven
·
Övr. Hund Vi planerar hundgårdsbygge med syftet att hundarna ska vara i hundgård när vi inte är hemma (dvs främst dagtid när vi jobbar). Jag har...
2
Svar
24
· Visningar
3 691
Anläggning Har funderat på detta ganska länge nu och är less på att dividera med mig själv. Hoppas på flera tankar! Föreställ er att det fanns...
Svar
5
· Visningar
2 346
Ekonomi & Juridik Ska bygga ett mycket litet stall under sommaren, blir två boxar på ca 11kvm styck, boxarna kommer att vara byggda i samma stil som...
Svar
0
· Visningar
2 617
Senast: Karma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur