Uppsägningstid i kontrakt

Sv: Uppsägningstid i kontrakt

Det var himla dyrt. Jag har fraktat häst från Haparanda till Malmö för betydligt mindre pengar.

Som jag skrev ovan, kanske är 5000:- Jag vet inte vad momsen ligger på? Men om du har en transportör som kör för mindre än så tar jag gärna emot tips!

Som allt annat är det en förhandlingsfråga. Är man flexibel med tider och kort varsel så kan det gå att komma ner i närmare halva priset.

Momsen ligger på 25 %.

Så länge det är en höstlastbil så är det ju ok. Skulle aldrig gå med på att min häst åkte hästtransport bakom bil dessa 124 milen.

Tja jag vet inte min erfarenget är att de inte kör för mindre. Samtidigt så ska ju hästen åka bra och de som kör ska vara vettiga och bra med hästarna.

25% ok så 5000:- då.

Jag har aldrig betalt så mycket som du beskriver, då har jag ändå hämtat hem hästar uppifrån ett par olika ställen. Självklart ska hästen åka bra, de åker väl inte bättre för 5000 kr i lastbilen än för 3000 kr?!

Var inte så jag menade... Jag syftade på att jag inte anser att det är ok att gå ner i pris om hästen då måste åka med bil och transport, eller för den delen åka med ngn som slår hästarna. Det kan uppstå behov av omlastning även om det kanske inte var tänkt så från början.

När körde du ner en häst sist? Minns du vad du betalade och hur långt hästen åkte?

Senaste jag tog ner var från Haparanda till Malmö, 3000 kr gick det på. Var ett tag sedan nu, men det var ett pris som gällde just med kort varsel för att fylla bilen (hellre lite pengar än inga alls)

Senaste jag tog ner var från Haparanda till Malmö, 3000 kr gick det på. Var ett tag sedan nu, men det var ett pris som gällde just med kort varsel för att fylla bilen (hellre lite pengar än inga alls)

Minns du vem du använde dig av?
De jag ringt har ju omlastning och då funkar det inte att bara ta sista minuten på det sättet gissar jag. Dvs det är en transportör ner till stockholm och en annan ner till skåne.

Funkar utmärkt för de som jag vet som anlitar olika transportörer (förutom själv då, travhästar främst).

Varför inte ringa runt och höra hur det går att ordna? Det handlar ju mer om tillfälle än planering, därav priset.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hur säger man upp ett avtal i förtid, innan uppsägningstiden löpt ut - alltså får det att sluta gälla rättsligt? Har en foderponny jag...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: axa
·
Ekonomi & Juridik Jag lånade förra sommaren en häst för att ta föl på, ägaren ville från början skänka hästen men ändrade sig och det bestämdes att jag...
Svar
7
· Visningar
1 576
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 716
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar